Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du sjekket din IQ?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du sjekket din IQ?
Nei, og har heller ingen planer om å sjekke 26 25,49%
Nei, men skal sjekke 4 3,92%
Ja, jeg har høy IQ, og er Mensamedlem 1 0,98%
Ja, jeg har høy IQ, men er ikke Mensamedlem 47 46,08%
Jeg har normal IQ 17 16,67%
Jeg har lav IQ 0 0%
Hæ? Hva er IQ? 0 0%
Jeg er geni 2 1,96%
Jeg er dum 1 0,98%
Dustepoll 4 3,92%
Deltakere: 102. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-09, 17:31   #1
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Har du sjekket din IQ?

Poll kommer.

Har du noen gang sjekket hvor mye IQ du har?

Jeg testet min IQ i denne testen. Vet ikke hvor troverdige slike tester er. Men jeg har i alle fall funnet ut at jeg ikke kan bli mensamedlem.

Er heller ikke redd for å si at min IQ "bare" var 118. Dette var første gangen jeg tok testen.

Har man under 70 er det meget lavt, under 90 er lavt, 90-110 er normalt, 110-130 er høyt, 130-150 er Mensa og 150 og oppover er geni.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.

Sist redigert av Crimina : 31-10-09 kl 17:38.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:32   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sjekket din IQ?

Nei, har aldri sjekket min IQ. Mensa kan jeg se enormt langt etter, de krever altfor mye tallforståelse. Og jeg får svettebyger av sånt.

Gammel 31-10-09, 17:33   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Jeg har høy IQ.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:35   #4
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

I følge testen har jeg høy IQ, siden jeg havnet over 110. Men jeg ser egentlig på meg selv som normal.

Gammel 31-10-09, 17:47   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns at IQ-tester er litt dumme for man kan faktisk trene seg opp til å bli bedre. Men jeg har høy IQ (har ikke testet på denne testen, men vet at det er over 110 uten at jeg husker eksakt). Jeg har god talforståelse.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 17:51   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss, jeg fikk 115. Jeg gjettet på sikkert halvparten.

Gammel 31-10-09, 17:53   #7
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Pelen, vet du hvor man kan ta en troverdig IQ test? Skjønner at det er lett å trene seg opp til å få bedre resultat. Derfor er det vel også første testen som blir mest troverdig på slike tester som jeg linket til.

Gammel 31-10-09, 17:53   #8
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei, har aldri sjekket min IQ. Mensa kan jeg se enormt langt etter, de krever altfor mye tallforståelse. Og jeg får svettebyger av sånt.

Jeg scorer høyt på tallforståelse, og har tatt Mensatest som sier jeg er innenfor kravet deres. Jeg tenker imidlertid at det er mange former for intelligens, og at man ikke nødvendigvis framstår som "smart" selv om man scorer høyt på slike tester.

Gammel 31-10-09, 17:55   #9
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Pelen, vet du hvor man kan ta en troverdig IQ test? Skjønner at det er lett å trene seg opp til å få bedre resultat. Derfor er det vel også første testen som blir mest troverdig på slike tester som jeg linket til.

Nei, men jeg kan sjekke litt og se om mannen vet. Han er Mensa-kandiat.

Gammel 31-10-09, 17:56   #10
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Jeg fant en her. Jeg har ikke testet den så jeg vet ikke om den er bra:

http://www.mensa.no/?hva=27

Gammel 31-10-09, 17:56   #11
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg scorer høyt på tallforståelse, og har tatt Mensatest som sier jeg er innenfor kravet deres. Jeg tenker imidlertid at det er mange former for intelligens, og at man ikke nødvendigvis framstår som "smart" selv om man scorer høyt på slike tester.

Jeg tenker også som deg, Canisa.

Jeg har også hørt at mange som er veldig smarte, IQ over 150, også kan virke litt "dumme" eller sære på enkelte områder.

Gammel 31-10-09, 17:57   #12
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg fant en her. Jeg har ikke testet den så jeg vet ikke om den er bra:

http://www.mensa.no/?hva=27

Takk.

Gammel 31-10-09, 18:07   #13
Kallisti
Apfel der Zwietracht

Kallisti sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
Kallisti er populærKallisti er populærKallisti er populær
Standard

Mensa, puh-lease. IQ tester er ikke kulturfrie, slik som mensa hevder, det er en absurd påstand, eller i det minste et lite operasjonelt kulturbegrep. Det kan selvfølgelig være at jeg er en smule intolerant, men jeg oppfatter Mensa som en klubb for usikre folk som trenger et elitistisk fellesskap å hevde seg i for å kompensere for alt mulig annet.

Gammel 31-10-09, 18:18   #14
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stemte ikke sjekket og ingen planer, siden jeg bare har tatt sånne online-tester uten tidsbegrensning. Og IQ-tester er grøssekjedelige. :urk:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 18:23   #15
Kate

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke tid nå, men i morgen skal jeg ta testen.

Gammel 31-10-09, 18:24   #16
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Finnes det forresten tester som går mer på generell kunnskap enn å forsøke gjette hvilken figur som kommer i rekken?

Gammel 31-10-09, 18:27   #17
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tester godt på slike tester, har veldig god tallforståelse og også god "rom-følelse". Om jeg er så veldig smart tror jeg ikke, selv om jeg scorer opp mot 140 på disse testene.

Gammel 31-10-09, 18:32   #18
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sitron: Du ser mønsteret og dermed hvilket bilde som kommer dernest

Tror som de andre at man nok ikke har det bedre i samfunnet med høy IQ. Selv om det kanskje er bedre å være veldig smart enn veldig dum. Alt som skiller en fra fellesskapet man vil ta del i, er en uting. Mennesker er sosiale vesener

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 18:34   #19
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tatt den der før og gidder ikke ta den igjen. Jeg fikk over Mensakravet da jeg tok den for et år eller to siden, uten at jeg synes det forteller noe om meg eller mine egenskaper i det hele tatt.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 18:36   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har havnet både over og rett under Mensanivå. Ikke medlem.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.