Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Steke bacon i ovn?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-09, 18:27   #1
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Steke bacon i ovn?

Jeg har lyst på egg og bacon, men syns det å steke det på stekepanne er noe herk. Går det ann å steke det i ovn? Blir det like sprøtt da? Og i såfall hvor mange grader og hvor lenge?

Gammel 01-11-09, 18:30   #2
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Steke bacon i ovn?

Bacon blir definitivt best av å steke i ovn.
Jeg legger skivene på bakepapir i en langpanne (det blir nemlig mye fett til overs på denne måten), setter det inn ganske høyt opp i ovnen på ca 250 grader i 5-7 minutter kanskje?
Du ser når det er passe altså. Det blir ikke så krøllete og kremert som i panne, og jeg løfter det over på tørkepapir etterpå for at det skal trekke vekk mer fett.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 18:31   #3
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Det vil si, jeg har gjort det sånn når jeg har kuttet det opp i biter og stekt det i en liten ildfast form. Vil dro det blir det samme med bacon i skiver.
Når jeg tenker meg om, har jeg jo gjordt det når jeg lager baconsurrede dadler. Da steker jeg det ved 200 grader i ca en halvtime. Ser for meg at bacon alene ikke trenger så lang tid, 15-20 minutter, kanskje?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 18:50   #4
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg steker bacon kun i ovn. Da blir det mindre søl og lukt. Jeg legger de bare i ildfast form og legger det på tørkepapir etter det er ferdigstekt.

Gammel 01-11-09, 19:10   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg steker alltid bacon i ovn eller mikro. Synes de blir best i ovnen. Brett med bakepapir, 250 grader til det er sånn som jeg vil ha det.

Gammel 01-11-09, 19:29   #6
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Så smart! Dette har jeg aldri prøvd men skal definitivt prøve det.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:49   #7
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg steker alltid bacon i mikro. To min så røre litt i det så de ikke setter seg sammen, nye to min, røre og kanskje litt til hvis det ikke er helt ferdig. Helt genialt for da kan jeg bruke de to stekepannene jeg har til å steke pannekaker mens bacon lager seg selv i mikroen

Gammel 14-11-09, 10:09   #8
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Nå har jeg prøvd å steke i mikrobølgeovn. Funker som bare juling det, MEN hele mikroen må jo skures etterpå da den er full av fett..
Det blir nok ikke gjentatt.

Nå skal jeg prøve å steke i ovn, tipper det går bedre. : optimist:

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.