Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjemme med vaksinerte barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-09, 12:12   #1
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Hjemme med vaksinerte barn

Ja, jeg er litt hysterisk ift. svineriet. Og holdt ungene hjemme fra bhg forrige uke siden de skulle vaksineres igår. Og holder dem hjemme denne uka også.
Siden vi har en prematur gutt er det ikke dumt synes jeg, det er jo OVERALT nå. Men får en del kommentarer på at folk ikke synes noe om det, men jeg er jo i permisjon nå så jeg har jo mulighet, og har pleid å ha dem hjemme fra bhg minst en dag i uka ellers også.
Så hva mener dere? Jeg gjør jo som jeg gjør uansett, og mannen er enig, men likevel. Kan spare meg for frekkaser som slenger ut det ene og det andre uten å vite bakgrunnen.
Er det noen av dere som tenker likt som meg? Det tar jo alt fra 1-3 uker før vaksinen har full effekt. Jeg VET, jeg er fryktelig hønemor altså. Men jeg er sånn.

Gammel 03-11-09, 12:14   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemme med vaksinerte barn

Jeg hadde gjort akkurat det samme. Og når du er hjemme i permisjon så slipper du jo å måtte forsvare det overfor arbeidsgiver.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 12:14   #3
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Har du mulighet så hvorfor ikke.

Gammel 03-11-09, 12:15   #4
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde garantert gjort det samme som deg.

Gammel 03-11-09, 12:16   #5
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Kan bare ikke skjønne at folk gidder bruker tid og krefter på å bekymre seg over hva andre velger. Jeg synes du skal gjøre det du føler er rett for deg og dine. Du belaster faktisk ingen, siden du er i permisjon. Kos deg hjemme med barna og ikke bry deg om hva andre sier av negative ting!

Gammel 03-11-09, 12:16   #6
Bel@ni
Aktiv

Bel@ni sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvis det er det som føles best for deg, så ikke bry deg om hva andre mener. Ingen har jo noe med det heller. Så lenge du har anledning til og gjøre det, så er det flott! Det viktigste vi kan gjøre er og beskytte ungene våre, synes jeg.

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 12:18   #7
Store-ulv
Superduperaktiv

Medlem siden: Jan 2008
Store-ulv er litt kulStore-ulv er litt kul
Standard

Jeg hadde gjort det samme!

Store-ulv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 12:19   #8
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Tusen takk. Jeg følte litt på måten et par har kommentert på...men skal skite i det fra nå av. Godt med gode ord uansett!

Gammel 03-11-09, 12:21   #9
*TB*
Superduperaktiv

*TB* sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
*TB* er populær*TB* er populær*TB* er populær
Standard

Jeg hadde gjort akkurat det samme.
Mine to største ble vaksinert for en uke siden, og nå har svineriet begynt å komme her. Nå gambler jeg imidlertid på at vaksinen har en viss effekt, og sender dem på skole/barnehage.

Gammel 03-11-09, 12:23   #10
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde gjort akkurat det samme som deg

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 12:23   #11
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg hadde gjort akkurat det samme. Og når du er hjemme i permisjon så slipper du jo å måtte forsvare det overfor arbeidsgiver.

Helt enig! Hadde minsten vært under to år nå, så hadde jeg aldri i verden sendt han i barnehagen før vaksine, om jeg så måtte søkt permisjon fra jobb. Han har litt bedre imunforsvar nå, men jeg føler det ikke godt at han ikke er vaksinert. Han får vaksinen i dag. Håper det holder!

Jeg syns ikke du er hysterisk. Har man hatt alvorlig syke barn, så gjør det noe med en.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 12:23   #12
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg forstår deg godt.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 12:25   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette syns jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet over. Jeg ville nok gjort som deg i din situasjon.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 12:29   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke engang hvem du skulle ha dårlig samvittighet overfor. Barnehagen? Ungene? Det kan da være hyggelig for dem å være hjemme litt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 12:32   #15
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kos deg hjemme med barna og nyt hvert øyeblikk!
Jeg har tatt ut yngste fra barnehagen selv i påvente av vaksine. Hun er hos besteforeldre på ubestemt tid. Et enkelt valg når flere barn på avdelingen hennes allerede er smittet.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 12:41   #16
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det er litt "hønemor", men man skal selv gjøre det man føler er best for seg og sine barn! Tidligere erfaringer, opplevelser, og ikke minst barnas helsetilstand spiller garantert inn for hva hver enkelt gjør.
Om det føles rett for deg å holde barna hjemme, så gjør for all del det! Du har jo mulighet, og barna har sikkert bare fordeler av mindre eksponering til smitte.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 13:18   #17
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Iom at du har en prematurgutt hjemme så forstår jeg deg veldig godt! Jeg ville gjort det samme i din situasjon.

Gammel 03-11-09, 13:23   #18
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Skjønner deg godt. Skit i hva andre måtte mene.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 13:24   #19
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at det aldri hadde falt meg inn, men det er nok fordi jeg har skoleunger og er i jobb. Derfor hadde jeg ikke hatt mulighet heller. Det bekymrer jeg svært lite med svineinfluensa, kjenner jeg, men jeg legger meg selvsagt ikke opp i hva andre gjør.

Gammel 03-11-09, 21:40   #20
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Folk skal ikke legge seg så mye borti hva andre gjør. Om du føler det er rigtig å holde dem hjemme, og du har mulighet for det, og ungene ikke kjeder livet av seg, så er det rigtig for deg.

Selv har jeg ikke klart å mønstre den store bekymringen for svineinfluenza. Lillebror ligger i seng med feber nå, så han her sikkert smittet. Dibmann er vaksinert p.g.a. jobben. Eldsten vil gjerne vaksineres men jeg orker ikke å sitte og vente i flere timer med en masse folk. Er sikker på at jeg ville bli syk bare av det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.