Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hundehår i sofaen

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-09, 15:27   #1
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Hundehår i sofaen

Jeg blir gaaaaal av alle hundehårene i sofaen vår.

Skulle tro bikkja blir snau, hun røyter sånn.

Støvsugeren tar det faktisk ikke, og jeg går over med klesrulle, men hårene sitter som støpt fast i sofaputene.

Hva gjør jeg med dette da?
Hun har fast plass i sofaen på et teppe der, men hun går jo litt rundt og vil gjerne ligge på fanget, så da spres hårene ganske bra allikevel. Det er uaktuelt å nekte henne adgang.

Neste gang blir det skinnsofa, så det så!

Noen som har noen supre triks? Er det noe man kan sette inn sofaen med som gjør at hår ikke sitter så godt?
Har langhåret katt og, men har aldri hatt problemet spnn som nå etter bikkja kom i hus....

Gammel 03-11-09, 15:32   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hundehår i sofaen

Hvorfor i all verden lar du hunden ligge i sofaen?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 15:44   #3
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Fordi det er koselig vel.
Det er ikke noe digert beist jeg har. En jack Russel. Hadde jeg hatt stor hund hadde det vært uaktuelt.

Gammel 03-11-09, 15:46   #4
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da tror jeg jaggu du må leve med hundehårene, gitt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 16:08   #5
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Røytefri hund er også lurt. Vår hund legger ikke igjen ett eneste hår.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 16:12   #6
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dora, her.

Skal vi bytte?

Syns bare det er så snodig at støvsugeren ikke tar hårene... Helt ny sentralstøvsuger som tar alt annet.

Må vel frem med monstersugeren igjen. (Kirby)

Gammel 03-11-09, 16:32   #7
Skvetten
Passiv

Standard

Eneste løsning er å få bikkja ned fra sofaen gitt.

Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 16:34   #8
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Skal vi bytte?

Nei takk!

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Eneste løsning er å få bikkja ned fra sofaen gitt.

Det hjalp ikke oss den gangen vi hadde hund som røytet. Den lå ALDRI i sofaen. De korte hårene finner veien overalt!!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 16:35   #9
Skvetten
Passiv

Standard

Nei takk!

Det hjalp ikke oss den gangen vi hadde hund som røytet. Den lå ALDRI i sofaen. De korte hårene finner veien overalt!!

Det blir mindre av dem der har jeg erfart. :har lodden Pels som røyter en hel haug:

Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 16:38   #10
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Pet hair magnet:

Fungerer supert i stoffsofa. Vi har byttet til skinn for å slippe hår og flekker, men bruker den flittig i bilen.

Løp og kjøp!

Gammel 03-11-09, 16:40   #11
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Tenkte kanskje noen hadde en mirakelkur jeg.

Det er hår overalt, og jeg må støvsuge annenhver dag for at det skal se sånn nogen lunde ut her.
Det værste er jo at hun er så sinna på støvsugeren og da, hun kunne jo vært litt takknemlig syns jeg.

Gammel 03-11-09, 16:41   #12
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Pet hair magnet:

Fungerer supert i stoffsofa. Vi har byttet til skinn for å slippe hår og flekker, men bruker den flittig i bilen.

Løp og kjøp!

Come to mama!
Den skal jeg få tak i ja.
Har de den på dyrebutikken kanskje?

Gammel 03-11-09, 16:42   #13
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Come to mama!
Den skal jeg få tak i ja.
Har de den på dyrebutikken kanskje?

Det tror jeg.
Jeg bestilte fra canis, tror jeg, men bilde fant jeg her: https://morene2.secure.flexiweb.no/productview/136883/

Gammel 03-11-09, 16:48   #14
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Det tror jeg.
Jeg bestilte fra canis, tror jeg, men bilde fant jeg her: https://morene2.secure.flexiweb.no/productview/136883/

Takk!
Får ikke prikket deg så du får en suss i stedet

Gammel 03-11-09, 16:53   #15
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Oi, en sånn en har jeg også lyst på!

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 18:03   #16
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Oi, en sånn en har jeg også lyst på!

Den er et must i et Golden-hjem, Mex!

Gammel 03-11-09, 18:03   #17
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Takk!
Får ikke prikket deg så du får en suss i stedet

Takk for sussen!

Gammel 03-11-09, 18:38   #18
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Det var ikke dere som har Whippet?
Har det som valg av rase hvis vi anskaffer oss hund, og moren min sier at de røyter

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 19:14   #19
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Vi kjøpte sofa i samme farge som hunden.

Og hun får ikke ligge i den heller. Men hår er jo bare overalt i leiligheten uansett.

Gammel 03-11-09, 19:53   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skinnsofa.

Bikkja tror nemlig han er en lapdog. I sofaen. Hvilket er veldig koselig når det ligger en snorkende voffe oppå bena mine sene kvelder, må jeg innrømme.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.