Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gebiss i Storbritannia

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-09, 14:01   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gebiss i Storbritannia

Jeg er syk, og så på trash-tv i går: "10 år yngre". Det var en dame på min alder som ble pusset opp, hun hadde bl.a. ikke hadde tenner og så ut som hun var mer 70 enn 44. Jeg ble ganske sjokkert over at 1 million mennesker under 44 år i Storbritannia faktisk har gebiss?!
Hvordan er det her hjemme, er det virkelig sånn at folk under 80 har det?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 14:02   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gebiss i Storbritannia

Tannhelsen i UK har sugd lenge. Lurer på om ikke det var en periode der de gikk bort fra fluor også.

Gammel 04-11-09, 14:03   #3
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Er vel bare de eldste som har gebiss her? Trodde også man gikk mer og mer bort i fra det. Mamma har slitt med dårlige tenner og har fått satt inn "kroner".

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 14:05   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, lurer på om jeg leste en gang at det er mange som ikke har tannbørste. Det er jo direkte sørgelig.

Gammel 04-11-09, 14:06   #5
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Tror det er en litt annen situasjon på andre siden av nordsjøen når det gjelder gebiss.... Tror stort sett alle jeg har sett på 10 år yngre, over 45 år har hatt gebiss....

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 14:07   #6
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Ja, lurer på om jeg leste en gang at det er mange som ikke har tannbørste. Det er jo direkte sørgelig.

Uk er et veldig interessant land, langt framme på mange måter, men ikke på andre. Et annet interessant eksempel derfra er jo dette med teppe på badet, vegg-til-vegg varianten....

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
Gammel 04-11-09, 14:09   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Ja, grøss... Det har jeg sett på lugubre engelske hoteller da jeg var ung (og hadde mine egne tenner).

Gammel 04-11-09, 14:09   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Et annet interessant eksempel derfra er jo dette med teppe på badet, vegg-til-vegg varianten....

Ja, det hadde de på ene puben jeg jobbet på og jeg maste til de tok det ut. Teppe i gang og alt og, med et flott tregulv under. Gærninger.

Gammel 04-11-09, 14:10   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Vegg-til-vegg teppe på sjukehus faktisk. Ein kollega av meg jobba ved eit sjukehus i England for omlag 10 år sidan. Der var det teppegolv.

Gammel 04-11-09, 14:11   #10
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Standard

Kjempegøy når man leier hus som student i UK. Hvor mange andre (mannlige) studenter har bodd i huset før deg..... Dessuten er det også sånn at det ikke er alle som synes at det er behov for å ha håndkle på gulvet når man trår ut av badekaret etter å ha dusjet, dermed blir det en fiiiin mørk flekk, etterhvert permanent, ved badekaret

Gammel 04-11-09, 14:12   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Vegg-til-vegg teppe på sjukehus faktisk. Ein kollega av meg jobba ved eit sjukehus i England for omlag 10 år sidan. Der var det teppegolv.

Ja, det hadde de på det ene sykehuset jeg var på også.

Gammel 04-11-09, 14:15   #12
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Jeg var på studiebesøk til diverse sykehus i London. Det private hadde tepper på gulvet og til med på føden. Der var det også senger i messing og kaffe/te ble servert i bittesmå porselenskopper. Ble kvalm da jeg så forskjellene på de private og offentlige sykehusene.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 14:17   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Et annet interessant eksempel derfra er jo dette med teppe på badet, vegg-til-vegg varianten....

Vegg til vegg-teppe er svært så populært i USA også, dog sikkert ikke på badet. :spy: Synes det er rart at de velger å ha slike tepper i et land der alle går inne med sko.

Gammel 04-11-09, 14:18   #14
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Standard

Jeg har spurt en engelskmann om hvorfor man på død og liv skal ha teppe på badet. Svaret var luksus, det var så deilig og varmt

Men han hadde gitt opp hjemme hos seg selv siden han hadde en 14-årig sønn som ikke klarte å treffe doen når han tisset Faren gledet seg til han flyttet hjemmefra og de kunne innføre teppe på badegulvet igjen.... Ikke rart jeg elsker England

Gammel 04-11-09, 14:27   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Men hvordan er egentlig tannhelsetjenesten lagt opp i England? Det må jo være noe som går galt fra veldig ung alder når man ender opp med å miste tennene så tidlig.

Sist redigert av Filifjonka : 04-11-09 kl 14:35.
Gammel 04-11-09, 14:31   #16
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skrekk og gru. Tannhelsetjenesten i UK er elendig, er min erfaring fra da jeg bodde der ett år på 90-tallet. Faren min var hos en tannlege først og fikk god behandling, og sendte derfor meg dit også. Siden NHS(?)/det offentlige betalte for meg, ble ikke behandlingen like god. Det var såvidt tannlegen kikket inn i munnen min og det ble ikke tatt røntgen.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 14:34   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Men hvordan er egentlig tannhelsetjenesten lagt opp i England? Det må jo være noe som går galt fra veldig tidlig alder når man ender opp med å miste tennene så tidlig.

Nei si det. Jeg så en dokumentar fra England om barn og kosthold for noen år siden, og det var visst veldig vanlig at småbarn gikk rundt med pill råtne melketenner. Kostholdet orker jeg ikke å tenke på engang, jeg satt og så programmet med åpen munn.

Gammel 04-11-09, 14:38   #18
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei si det. Jeg så en dokumentar fra England om barn og kosthold for noen år siden, og det var visst veldig vanlig at småbarn gikk rundt med pill råtne melketenner. Kostholdet orker jeg ikke å tenke på engang, jeg satt og så programmet med åpen munn.

Kostholdet spiller nok inn også ja. På det studiebesøket jeg nenvte besøkte vi også skoler/universitet. Maten de serverte i kantinene var et kapittel for seg. Mye fett. Jeg bodde også hos en engelsk familie i noen uker som ungdom og skrekk og ru for et kosthold.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 14:42   #19
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Skrekk og gru. Tannhelsetjenesten i UK er elendig, er min erfaring fra da jeg bodde der ett år på 90-tallet. Faren min var hos en tannlege først og fikk god behandling, og sendte derfor meg dit også. Siden NHS(?)/det offentlige betalte for meg, ble ikke behandlingen like god. Det var såvidt tannlegen kikket inn i munnen min og det ble ikke tatt røntgen.

Så rart. Jeg gikk også til NHS-tannlege og fikk både røntgen og bra behandling.
Men tepper på gulvet, ja :grøss: Min lokale pub hadde det overalt, inkludert toalettene. I tillegg hadde se private avdelingene på sykehuset jeg jobbet på tepper. NHS-avdelingene, derimot hadde ikke det...

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 14:43   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Ja, jeg husker familien jeg bodde hos i tre uker på språkskole i England. Ettåringen deres fikk både "pudding" (ferdigkjøpt fromasj e.l.) OG "sweet" (minisjokolade) etter HVERT måltid. Og småsjokolader og potetgull er jo en vanlig del av nistepakken så vidt jeg har skjønt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.