Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ronny går mest konkurs

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-09, 09:49   #1
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Ronny går mest konkurs

...

Sist redigert av Strutsen : 17-12-12 kl 22:14.
Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 09:54   #2
Frantzen
Passiv

Standard

Sv: Ronny går mest konkurs

Jeg må innrømme at Ronny og Jonny og lignende navn får meg til å trekke litt på smilebåndet, ihvertfall i de rette settingene. Og tenker kanskje litt ramp, eller "harry". De har jo blitt harselert med så det holder også.
Men det påvirker ikke mitt syn på en leder, altså. Jeg antar at en som har fått en lederstilling er kvaifisert, og at det er like mange Georger som Ronnyer som ikke er det.

Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 10:35   #3
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Ja, det er visst ikke så enkelt å være Ronny.

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 15:20   #4
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Det er noe med det der. Ronny, Jonnhy, Kenneth, Daniel, og KIm er navn som forbinnes med "pøblene" som man kan si. spesielt om du lager dobbelt navn av dem.
Faktisk nesten alle jeg kjenner som heter det, er pøbel, kriminell, dysletikere, ADHD.
Men de er trivelge mennesker forde om, de bare har det lille ekstra.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 12:56   #5
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Broren min har et slikt "gyselig" navn. Gjerne et av de første som blir nevnt når folk snakker om "bølle-navn". Han er over 40, så var vel ikke så mange som hadde noen assosiasjoner til navnet da han fikk det i sin tid.

Egentlig blir jeg litt lei meg om folk trekker negative konklusjoner om den snille, pliktoppfyllende, familiekjære broren min basert på et navn han ikke har valgt selv. Men det sier kanskje noe om fordommene deres.

Forøvrig blir folk gjerne ganske flaue når de har sittet og moret seg over hans og andre navn når jeg etter en stund forteller at broren min heter det han gjør.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 13:00   #6
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Det forstår jeg godt, Ullvott. Jeg syns også det er dårlig stil å le av mennesker som har navn de ikke har valgt selv.

Le av latterlige navn folk gir ungene sine er en annen sak ...

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 13:00   #7
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hilda, her.

... pøbel, kriminell, dysletikere, ADHD.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 13:04   #8
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Er dette en oppfatning du også sitter med? At navn som Ronny, Tommy, Roger og Frank er "rampene", og som er med på å påvirke tilliten i rollen som f.eks. daglig leder? Er det lett å gjøre seg opp en oppfatning av personen på bakgrunn av navnet?

Min bror er daglig leder og har ett av de navnene du nevner her.

Gammel 06-11-09, 13:08   #9
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Standard

pøbel, kriminell, dysletikere, ADHD.

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Reagerte på denne jeg også Imma.

Gammel 06-11-09, 13:14   #10
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Det er noe med det der. Ronny, Jonnhy, Kenneth, Daniel, og KIm er navn som forbinnes med "pøblene" som man kan si. spesielt om du lager dobbelt navn av dem.
Faktisk nesten alle jeg kjenner som heter det, er pøbel, kriminell, dysletikere, ADHD.

Ok, når du sier det, så...

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 13:32   #11
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Jeg skuler sammen med Imma. Kriminelle og dyslektikere?!

Forøvrig hadde jeg ikke kommet på å klassifisere Kim med Tommy, Ronny og Jonny, men det er kanskje fordi jeg kjenner flere Kimmer som jeg overhodet ikke assosierer med stereotypiene. Men når det gjelder Chim (er det noen som husker ham? ) fra beste vest, tenker jeg nok fort mitt...

Men strengt tatt gjør jeg mitt beste for å legge fra meg fordommer jeg måtte ha mot bestemte navn og de som måtte hete det.

Gammel 06-11-09, 13:39   #12
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nok at de som har "belastede" navn føler fordommer, men tror likevel på at disse fordommene ikke sitter så hardt. Man venner jo seg til navn raskt. Men jeg har en kompis som heter no à la Ronny Raymond og er kirurg og han er jo pisse sur på foreldrene sine for navnet.

Men: Jeg er mer i stuss over de foreldrene som gir barna sine de tilsvarende navnene i dag som kommer til å bli fremtidens Ronny og Raymond. Hvorfor gjør de det liksom? Det kunne jeg tenkt meg å spurt om, men det kommer jeg aldri til å tørre å gjøre.

Gammel 06-11-09, 13:40   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 13:52   #14
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men: Jeg er mer i stuss over de foreldrene som gir barna sine de tilsvarende navnene i dag som kommer til å bli fremtidens Ronny og Raymond. Hvorfor gjør de det liksom? Det kunne jeg tenkt meg å spurt om, men det kommer jeg aldri til å tørre å gjøre.

Hvilke navn kommer til å bli fremtidens Ronny og Raymond da? Jeg har ikke peil, så kanskje jeg har gitt det til mitt barn?

Gammel 06-11-09, 13:55   #15
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullvott, her.

Hvilke navn kommer til å bli fremtidens Ronny og Raymond da? Jeg har ikke peil, så kanskje jeg har gitt det til mitt barn?

Hehe, no way at jeg tør si det her, så ivrig er jeg ikke på å starte den hissigste tråden noensinne på FP.

Gammel 06-11-09, 13:57   #16
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hehe, no way at jeg tør si det her, så ivrig er jeg ikke på å starte den hissigste tråden noensinne på FP.

Hvorfor lurer du på at folk gir barna sine bestemte navn hvis folk ikke vet hva de navnene er da? Eller er det noe man burde gjette seg til?

Gammel 06-11-09, 14:01   #17
Frantzen
Passiv

Standard

Hvordan vet man hvilke navn som blir fremtidens Ronny og Raymond?

Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 14:07   #18
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullvott, her.

Hvorfor lurer du på at folk gir barna sine bestemte navn hvis folk ikke vet hva de navnene er da? Eller er det noe man burde gjette seg til?

Jeg har ikke tenkt å spørre noen direkte.

Men for å ta eksempel med Ronny og Raymond da som var populære navn spesielt i arbeiderklassen, og som da er navn som signaliserer klassetilhørighet, omtrent som at jevngamle Fabian og Wilhelm gjør det. Jeg regner uten videre med at foreldrene til Fabian og Wilhelm ga disse navnene også ut fra en bevissthet om dette, og lurer på om foreldrene til Ronny og Raymond gjorde det. I arbeiderklassen har man jo ofte en stolthet over den klassen man tilhører, så jeg synes det er bare til å respektere det om det er bevisst. Men var det det? Det lurer jeg på.

Om noen i dag kaller datteren sin f.eks Melizzah, vet de at det er samme type navn i praksis som R-navnene?

Gammel 06-11-09, 14:17   #19
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Standard

Jeg forsto at du ikke vill spørre noen direkte.

Hvordan andre har valgt navn til sine barn kan jeg ikke svare for. Jeg valgte navn jeg syntes hørte fine ut og som passet med etternavnet. Jeg gjorde ikke en studie om hvilken gruppe i befolkningen hvor flest hadde det navnet eller en analyse av antall "bøller og kriminelle" (som ble nevnt over her) som har de navnene.

Gammel 06-11-09, 14:20   #20
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Standard

Hvorfor tar du forresten for gitt at foreldre i overklassemiljøer er mer bevisst på navngivning enn foreldre i arbeiderklassen?

Mitt inntrykk er snarere at det er vanligere med oppkalling i overklassen. Ikke så originalt det vel.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.