|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Adax OljeovnDen er nyinnkjøpt og varmer godt opp stua!
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Adax OljeovnJeg har kvittet meg med alle oljeovner, fordi jeg en eller annen gang har hørt at de kan være brannfarlige? Om det stemmer skal jeg ikke banne på, men jeg har nå valgt å ikke ha det. |
![]() |
![]() |
#4 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Adax OljeovnOk, greit å høre andre si at det er normalt. Jeg stoler på deg Skremmern.
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Adax OljeovnKonvektorovnen vi har ser omtrent slik ut: |
![]() |
![]() |
#6 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Adax Oljeovn
Det stemmer. Her står ovenen på hele året. Det er termostatregulerte, og styrer seg selv.
![]() |
#8 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Adax OljeovnEt spørsmål om oljeovn, forresten: vi har arvet en. Tror det også er Adax. En stor en - mye effekt. 2000? Nuvel, den blir kjempevarm. Så varm at vi ikke kan bruke den på full effekt. Brennvarm. Farlig? Den ser litt brun ut der den andre er helhvit. Brunbrent? Skummelt?
![]() |
#9 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Adax Oljeovn
Vi har en sånn på hytta. Den kan vel ikke brukes uten tilsyn siden det er vifte i den.
![]() |
#11 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Adax OljeovnJeg lurer også litt på det med oljeovn. Vi kastet våre for et par år siden, på grunn av at vi hadde veggovner - i tillegg til at jeg hadde hørt om brannfaren. I forbindelse med maling av stua fjernet vi den veggovnen vi hadde på stua, og nå har jeg ikke lyst til å henge den opp igjen. Har lyst på en oljeovn for de fire månedene vi trenger den i løpet av vinteren. Men så var det dette med brannfaren da. Har lurt litt på om jeg skulle ringe brannvesenet og høre.
![]() |
|
|