Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vasking av dundyne?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-09, 23:27   #1
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Vasking av dundyne?

Har kjøpt to stk dundyner til den kommende prinsessen i dag. Og lurer i den anledning på om disse bør vaskes før høyheten tar dem i bruk?

Det står på anvisningen at de kan vaskes på 60 grader, men samtidig at dun bør renses av et renseri, så da ble jeg litt i villrede om hva jeg i så fall bør gjøre.

(og bare for å si det, hærreguuuud så små de minste dynene er! Skal jeg virkelig passe på et så bittelite menneske? )

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 23:30   #2
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.031
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vasking av dundyne?

Jeg gjorde det ikke. Jeg vasket sengetøyet, selvfølgelig, men droppet dundynene

Om du skal vaske dundyner bør du tromle dem i trommel med tennisballer. Det funker utmerket og får spredd dunet fint.

Og ja, de første dynene er ørsmå- alikevel virker de store når babyen skal ligge under dem

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 23:33   #3
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vasking av dundyne?

Ok, så de blir ikke ødelagte av at jeg vasker dem selv?
Må vel kjøpe tennisballer da.

Men jeg trenger kanskje ikke vaske dem før bruk da. Vente til de er gulpet på eller liknende.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 23:34   #4
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vasking av dundyne?

Her kjøres dundynene med jevne mellomrom i vaskemaskinen. Må innrømme at siden jeg ikke har hatt tennisballer tilgjengelig så har de blitt kjørt i tørketrommel uten. Blir like fine og fluffige. Jeg har til tider vasket dynene på 60 grader etter tisseulykker og det går helt bra det også.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 23:34   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.707
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasking av dundyne?

Jeg har ikke villet vaske den. Tilhenger av å henge ut i iskulden når det gjelder dundyner.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 23:39   #6
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.031
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vasking av dundyne?

Var det jeg tenkte også; at jeg sparer vasking til det blir nødvendig. Ble aldri noe av da han ikke har kastet opp/tisset/bæsjet på de dynene Blir da nok av vask *slapp husmor*

Men tennisballer og dundyne i trommel(og forsåvidt andre duntinger)fungerer veldig fint! Veldig greit å ha i bakhånd om det skulle bli nødvendig med vasking

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 23:43   #7
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vasking av dundyne?

Da tror jeg at jeg konkluderer med at jeg lufter dynene en kald vinterdag før prinsessa kommer, og så vasker jeg og tørker med tennisballer når det blir et evt behov for det.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 23:43   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.707
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasking av dundyne?

Vi har ikke dundyner til gutta - men jeg har ikke opplevd å måtte vaske selve dyna pga gulp og elendighet.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 23:57   #9
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vasking av dundyne?

Skal innrømme at tissingen skjer først ved bleieslutt. Gulp tørkes av dynetrekket, oppkast når de blir eldre er noe annet. Har opplevd å bare kunne vrenge av dynetrekket og ikke noe mer men også å måtte vaske hele dynen.
Men jeg ville også bare ha luftet dynen godt før prinsessen tar den i bruk. Men jeg har vasket alle andre type dyner og puter enn dun før jeg har tatt det i bruk.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 23:59   #10
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vasking av dundyne?

Hittil har jeg vasket dynene kun når de har blitt spydd på - altså ikke særlig ofte, men det har skjedd noen ganger. De blir helt fine etter vask på 60 grader og tromling uten tennisballer her.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 00:12   #11
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vasking av dundyne?

Grøsser når jeg tenker vask av dundyne, men da voksendyne. Jeg måtte tromle den 5 ganger etterpå! Den ble jo aldri tørr inni. Sikkert litt lettere med en barnedyne, vil jeg tro.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no