Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Forskjell på billige og dyre deodoranter?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-09, 13:45   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Forskjell på billige og dyre deodoranter?

Jeg lurer rett og slett på om det er forskjell på dyre og billige deodoranter?

Har alltid brukt billige, nå går det i Sterilan tror jeg, men liker feks Vichy-produkter veldig godt, og merker forskjell fra feks Vichy bodylotion, kremer osv, og billigere produkter.

Så er det sånn at dyrere deodoranter er bedre enn billigmerker også?

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 13:52   #2
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forskjell på billige og dyre deodoranter?

Nei. Min erfaring med dyre deodoranter (Davidoff stick) er at de faktisk er dårligere enn billige (Nivea som jeg bruker). Man lukter svette fortere med den Davidoff-sticken og må supplere utover dagen. Mulig fordi det er stick, men jeg foretrekker derfor Nivea sine.

Gammel 07-11-09, 14:09   #3
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
LimboLine er litt kul
Standard

Davidoff er vel ikke antiperspirant?

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 14:11   #4
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har brukt krystall-deo i mange år. Mest effektive som finst for min del. Er litt dyre å kjøpa men varar kjempelenge - om ein ikkje mister dei i golvet så dei knusar, då.

Gammel 07-11-09, 14:19   #5
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes det er så hipp som happ, men må legge til at jeg ikke har noe svetteproblem. Jeg veksler selv mellom Biotherm og Vaseline Intensive Care, og merker ingen særlig forskjell på effekten. Da burde det jo tilsi at jeg alltid kjøper den billigste, men neeeida.

Gammel 07-11-09, 14:22   #6
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøper en fra palmolive. Den holder jeg meg hele dagen..

Har prøvd både dyre og billige ala fristprice, men har havnet på midt på tre om du vil.
Veldig viktig dette med å vite forskjell på deo med og uten antipersiprant.

Gammel 07-11-09, 14:39   #7
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes nok at Biotherm stick deodorant er hakket bedre en de billige. Mest pga at den ikke lukter "billig"

Gammel 07-11-09, 14:45   #8
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av LimboLine, her.

Davidoff er vel ikke antiperspirant?

Nei, men nå var det vel ikke det HI spurte om?

Gammel 07-11-09, 15:37   #9
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg synes nok at Biotherm stick deodorant er hakket bedre en de billige. Mest pga at den ikke lukter "billig"

Enig. Bare jeg bruker rollon varianten.
Det er mye rare lukter på de billige variantene.
Jeg har gått tom for Biotherm og har derfor brukt et par i billigkategorien.
Og Biotherm sin er mye drøyere i bruke enn de andre jeg har prøved (type Sterialan, Adidas osv).

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 15:46   #10
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Nei, men nå var det vel ikke det HI spurte om?

En kan vel ikke helt sammenligen deodoranter med antiperspirant.

Jeg har veldig varierte erfaringer med tanke på billige versus dyre merker. Clarins sin er den beste jeg har prøvd, mens Dior sin antiperspirant ikke funker på meg. Akkurat nå bruker jeg Sterilan. Den fungerer greit nok.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 14:46   #11
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg foretrekker Biotherm over såkalte billigmerker. Dette fordi jeg syns den er mer effektiv mot svettelukt og fordi den ikke gir sånne stygge gule merker på klærne.

mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 15:01   #12
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Parfymedeodoranter er ikke bedre enn billig-deodorantene, de er jo ikke antiperspiranter. Men når det gjelder antiperspiranter så er klart de dyre bedre enn det du kjøper på supern, altså.

Jeg er superduperfornøyd med denne:

Fikk den anbefalt på et parfymeri før jeg skulle gifte meg, og de sa at de alltid anbefalte den til folk som skulle noe viktig, for de hadde aldri fått annet enn ros for den. Og jeg er helt enig. Den lukter veldig rent og du kan løpe til bussen, ha ekle møter, stresse masse, være litt for varm og ha syntetisk tøy, allikevel lukter man blomster.

Ellers er denne veldig effektiv:

den lukter ikke like godt som Clarins sin, men den er veldig effektiv. Disse deoene er også mye drøyere enn billigvariantene. 3-4 mnd pr. deo.

Ellers sier parfymedamen i mitt lokalparfymeri, at det er kjempeviktig å peele armhulen ukentlig.

Gammel 09-11-09, 15:01   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sverger til Sterilan Optimal. Har ikke prøvd dyre merker, men denne funker så det suser, og den lukter godt. Da er jeg fornøyd.

Gammel 09-11-09, 15:02   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Didjeridust, her.

Har brukt krystall-deo i mange år. Mest effektive som finst for min del. Er litt dyre å kjøpa men varar kjempelenge - om ein ikkje mister dei i golvet så dei knusar, då.

Men hvordan funker det? Gnir du deg under armene med en krystalldings?

Gammel 09-11-09, 15:04   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal prøve meg på dyrere merke nå. Har også brukt butikkvariantene - men er ikke fornøyd. Kanskje jeg er en "svettpeis", men etter en dag med møter og stress lukter jeg....rart.

Gammel 09-11-09, 15:07   #16
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker også krystalldeo - og føler at alt annet er klissete og illeluktende.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 15:08   #17
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men hvordan funker det? Gnir du deg under armene med en krystalldings?

Krystall-deoen er forma som ein "deo-stick" men utan skruveanordning og er hard.
Du fuktar han med lunka vatn og gnir under armane.

Gammel 09-11-09, 15:09   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor får man tak i krystalldeoen?

Gammel 09-11-09, 15:11   #19
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hvor får man tak i krystalldeoen?

Helsekost

Gammel 09-11-09, 15:13   #20
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men virker de krystallgreiene? Jeg svetter masse og er mest fornøyd med Clarins og Biotherm sine. Av billigvariantene er jeg fornøyd med Palmolive sin, faktisk, den med grønn kork. Kan ikke si jeg synes den er særlig mye dårligere enn de to dyre, men den er mindre drøy og lukter ikke like godt.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.