Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mange julegaver blir det i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 22:51   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor mange julegaver blir det i år?

Nå er lista mi klar, kopiert fjorårets, trukket fra tre, lagt til en. Totalen i år ble 44. Et bra år.
Lager mye selv og gir aldri dyre gaver. Synes det er veldig hyggelig å huske på gode venner, på alle mine 10 fadderbarn, mine søte gamle tanter, kusiner og fettere jeg har vokst opp med, og ikke minst alle tanteungene mine. Sånt blir det mange pakker av.

Gammel 08-11-09, 22:54   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hvor mange julegaver blir det i år ?

Jeg gir kun til ungene og drømmeprinsen. Men det er kun jeg som gir til dem også. Så det blir mange gaver til dem. Jeg vet ikke enda helt hvor mange, men det blir som regel veldig mange.

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 22:55   #3
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er litt motstander av så innmari mye julegaver, jeg. Vi har kuttet ut endel opp gjennom, så jeg tror at vi i år kommer til å gi gaver til 4-6 stk.

Gammel 08-11-09, 22:56   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har 20 stykker som skal ha gave i år. Bare våre egne unger som kanskje får flere gaver, men de andre får en hver, og det er 3 par som får gave sammen. Har mange av dem i boks allerede også faktisk.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 22:58   #5
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange julegaver blir det i år?

34 stk.

Gammel 08-11-09, 22:59   #6
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Vi gir til foreldre, søsken, nevøer og nieser og ungene selvsagt. Vi har ikke så stor familie, så kansje 15 gaver eller noe. Mannens nevøer og nieser gir vi ikke til da de er voksne og har egne barn.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 23:00   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker å ende på ca 20-30, regner med det blir det i år også. Vi gir til familie, noen få venner får små gavehilsener. Mine barn får ikke så mange gaver, vi har relativt liten familie som ikke akkurat drukner dem i gaver. Så jeg bruker å sørge for at de får noen i hvertfall.

Gammel 08-11-09, 23:00   #8
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har 27 på lista mi, da er mann og barn tatt med.
Tror ikke jeg har glemt noen.
Gosj det er mange altså, skulle mer enn gjerne kuttet ut en del.

Gammel 09-11-09, 11:19   #9
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Om jeg ikke regner med mine barn, så skal jeg vel kjøpe rundt 20 stk. Jeg har kuttet drastisk de siste årene. Jeg synes det er så teit å kjøpe julepresanger til familie som vi aldri ser. Som vi kun hilser på når julegavene skal byttes. Dette har jeg sluttet med nå.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 11:21   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liten familie, jeg har ingen nevøer eller nieser () og ingen av oss har besteforeldre, utenom min mormor som jeg har så og si ingen kontakt med. Så det blir ikke så mange gaver. Mamma, brodern + samboeren, ungene, svigers (svoger nekter som regel å utveksle gaver), og et par venninner med barn.

Gammel 09-11-09, 11:22   #11
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Ca 17 tror jeg. Kjøper bare til nærmeste familie og ett par venner. Kutta drastisk ned ifjor, da det ble flere og flere vennegaver og vi hadde lite penger. Prøverå innføre ett hyggelig førjulsmøte med en kaffe på kafe istedet med venner.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 11:26   #12
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Det blir rundt tjue stykker, tror jeg. Litt venner, mest familie.

Gammel 09-11-09, 11:32   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til ungene mine. Kanskje jeg kjøper en til meg selv også, så kan jeg late som jeg og får gave.

Gammel 09-11-09, 11:32   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har litt over 20 personer på min julegaveliste. I tillegg kommer mannens familie (men de er hans ansvar), det er 5 som skal ha gave.

Vi gir gave til egne barn, hverandre, foreldre, søsteren min men ikke broren min, den ene søsteren til mannen min (som ikke har barn), alle nieser og nevøer + at jeg gir en liten gave til et par venninner og den lille sønnen til en av dem. Ellers gir vi ikke til venner og venners barn, men akkurat denne venninnen har vært barnløs i mange år og har gitt gaver til mine barn da de var små, så her vil jeg gjerne gi litt tilbake.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 11:43   #15
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har ikke helt oversikten, men det blir et sted mellom 20 og 25 tenker jeg.

Gammel 09-11-09, 11:56   #16
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Blir ganske mange gitt. Stor familie, nokre få vener og nokre fadderbarn. Har kutta litt dei siste åra. Det vert ein plass mellom 30 og 40 tenker eg.

Gammel 09-11-09, 11:59   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal vi se ... 19 i nærmeste familie, pluss at vi kjøper til 5-6 venner. Tidligere var jeg oppe i over 50; er glad de dager er over.

I tillegg kommer bursdagsgaver til mann, svigermor, svigerinne og niese som alle har fødselsdag i jula. Jeg fører omhyggelige lister i Excel for å unngå å kjøpe det samme år etter år.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:52   #18
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Skal kjøpe til 19 stykker. 12 av de feirer vi julaften med.

Gammel 09-11-09, 19:54   #19
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

28 pakker i år. Blitt 1 mer siden i fjor!

Gammel 09-11-09, 19:55   #20
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

10.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.