|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Leter etter strikkeoppskrift!Jeg leter etter en strikkeoppskrift a la denne, men gjerne med rund pen hals, og uten ermer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
geskjeftig
|
![]() Sv: leter etter strikkeoppskrift!Jeg hadde bare brukt denne, og gjort som du sier: Felt litt pent rundt halsen og i ermehullene, eventuelt heklet på en liten picotkant.
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: leter etter strikkeoppskrift!Jeg har søkt på ravelry, og fant denne, som jeg ville strikket litt lengre. Der er størrelsen fortsatt til prøvestrikking, så oppskriften er ikke ferdig enda i den størrelsen jeg trenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: leter etter strikkeoppskrift!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
geskjeftig
|
![]() Sv: leter etter strikkeoppskrift!
Da er det lettere å gjøre om på den øverste.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Leter etter strikkeoppskrift!det var det jeg mente men ikke helt klarte å formidle... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Leter etter strikkeoppskrift!Eller du kan finne den optimale toppen, og så strikke på et skjørt, det virker enklere synes jeg.
![]() |
#9 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Leter etter strikkeoppskrift!Nei, det synes jeg da ikke. Min jente gikk på skolen i kjole/tunika i ull i dag, langermet med høy hals. Hun valgte den selv.
![]() |
#10 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Leter etter strikkeoppskrift!Så fiiiine kjoler! Lett å bli fristet her! Jeg synes og det virker mer praktisk å strikke uten ermer og høy hals, da blir det enklere å justere klærne under til temperaturen og forholdene. Nå har jo ikke jeg sett oppskrifta, men det virker veldig enkelt å bare droppe ermene og enten hekle eller strikke en enkel picot-kant rundt ermehullene. Og det samme med halsen - bare fell av og hekle picot-kant rundt, eller noe annet. Det klarer du! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|