Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Leter etter strikkeoppskrift!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-09, 01:20   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leter etter strikkeoppskrift!

Jeg leter etter en strikkeoppskrift a la denne, men gjerne med rund pen hals, og uten ermer.

Jeg er ikke noe god på å modifisere oppskrifter, ellers kunne jeg jo bare gjort det Om jeg nå hadde gjort det - heklekant rundt ermkanten? Eller?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 08:05   #2
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: leter etter strikkeoppskrift!

Jeg hadde bare brukt denne, og gjort som du sier: Felt litt pent rundt halsen og i ermehullene, eventuelt heklet på en liten picotkant.

Har du prøvd å søke på www.ravelry.com?

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 08:33   #3
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har søkt på ravelry, og fant denne, som jeg ville strikket litt lengre. Der er størrelsen fortsatt til prøvestrikking, så oppskriften er ikke ferdig enda i den størrelsen jeg trenger.

Men :lyspære: toppen har sånn ca. den fasongen jeg vil ha. Så jeg kan jo ta en titt på fellingen på den da. I størrelsen under også justere (det er akkurat sånt jeg ikke er noe flink på/hater å drive med)

Gammel 09-11-09, 09:00   #4
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Denne kjolen/tunikaen synes jeg er veldig fin!
Mønsteret er fra Sandnes garn sitt hefte nr 0908.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 09:26   #5
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Men :lyspære: toppen har sånn ca. den fasongen jeg vil ha. Så jeg kan jo ta en titt på fellingen på den da. I størrelsen under også justere (det er akkurat sånt jeg ikke er noe flink på/hater å drive med)

Da er det lettere å gjøre om på den øverste.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 09:37   #6
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Sv: Leter etter strikkeoppskrift!

det var det jeg mente men ikke helt klarte å formidle...
Hvis jeg endrer den øverste etter "mønster" av den grønne. Det er garantert forskjellig garn og hva-har-du, men jeg kommer nok i mål...
Men den optimale kjolen er den øverste - men med fasong oventil som den grønne
Den lilla var også kjempefin - men der måtte jeg også evt. endret fasongen oventil.

Gammel 09-11-09, 09:43   #7
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller du kan finne den optimale toppen, og så strikke på et skjørt, det virker enklere synes jeg.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 09:44   #8
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Joa
Men seeee på den øverste kjolen da!
Men det blir jo altfor varmt å prakke på en 4-åring som innendørs kjole, blir det ikke?

Gammel 09-11-09, 09:45   #9
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det synes jeg da ikke. Min jente gikk på skolen i kjole/tunika i ull i dag, langermet med høy hals. Hun valgte den selv.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 22:25   #10
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 312
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Så fiiiine kjoler! Lett å bli fristet her! Jeg synes og det virker mer praktisk å strikke uten ermer og høy hals, da blir det enklere å justere klærne under til temperaturen og forholdene. Nå har jo ikke jeg sett oppskrifta, men det virker veldig enkelt å bare droppe ermene og enten hekle eller strikke en enkel picot-kant rundt ermehullene. Og det samme med halsen - bare fell av og hekle picot-kant rundt, eller noe annet. Det klarer du!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.