Matpakkeregler?
Idag kom førsteklassingen hjem og var litt irritert på meg fordi han hadde hatt en halv (grov, rugmel og spelt) vaffel i matboksen sin idag. Det var ikke lov ifølge læreren og han fikk ikke spise den mens han var i skolen.
Jeg ble litt paff, for jeg visste rett og slett ikke at det ikke var lov å ha med seg en grov vaffel (jamfør matpakketråden her på FP) i matboksen.
Det er snakk om en gutt som heller spiser for lite enn for mye, og som ikke liker søtsaker/sukker (han spiser aldri godteri, han liker det ikke!), så det var ikke snakk om en dessert-vaffel e l.
For en stund siden hadde han med seg en yogurth (helt vanlig, Tine) på skolen, men fikk beskjed om at dette kunne han ikke ha.
Han har fått tilbud om å ha fiskekake som pålegg, men det vil han ikke for "det er ikke lov".
Jeg må jo sjekke med læreren, men det virker som at det bare er brødskiver med 'vanlig' pålegg som er tilatt hos oss. Frukt og grønnsaker har han ved siden av, og det er tydeligvis ok. Har dere slike restriksjoner når det gjelder skolematpakken? Hva er lov/ikke lov?
|