|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
Hvordan tilbringer du nyttårsaften?Jeg trenger litt inspirasjon til årets nyttårsaften. Eller kanskje det hadde vært koselig å starte en ny tradisjon. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvordan tilbringer du nyttårsaften?Ikke noe spesielt. Ungene her går ikke nyttårsbukk, så vi har pleid å hatt skattejakt etter at Godteripiratene har gjemt masse godis ute og lagt fra seg et kart.
|
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hvordan tilbringer du nyttårsaften?Stort sett er vi sammen med venner eller familie. Vi spiser god mat, koser oss og tar livet med ro.
|
|
|
#4 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan tilbringer du nyttårsaften?Vi pleier å være sammen med familien min og noen venner, gjør minst mulig - spiser god mat og slapper av sammen.
|
|
|
#5 |
|
Originala
|
Sv: Hvordan tilbringer du nyttårsaften?Vi feirer med venner. Vi møtes som regel i fem-tida, spiser middag sammen (kalkun), barna leker, har gjerne skattejakt-opplegg eller noe for barna, barna ser film og så går vi ut og ser på raketter og tenner stjerneskudd ved midnatt. Og så drar vi hjem igjen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Hvordan tilbringer du nyttårsaften?De siste årene har vi vært alene. Fjelltur med vardetenning sammen med turistforeningen om ettermiddagen og kalkun med tilbehør til middag.
|
|
|
#8 |
|
Forelska
|
Sv: Hvordan tilbringer du nyttårsaften?Har dei siste åra feira saman 3 venepar med ungar "på rundgang".
|
|
|
|
#9 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Hvordan tilbringer du nyttårsaften?VI har gjordt forskjellige ting hvert år.
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hvordan tilbringer du nyttårsaften?Vi har vært hos Fibi hvert år siden 2006, overnattet og hatt det kjempekoselig. Fra og med i år skal vi fordele feiringene på meg, krystallklart og Fibi. Har ikke avklart hvem som skal ha det i år, men det skal hvertfall bli kalkun og stjerneskudd.
|
|
|
#11 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan tilbringer du nyttårsaften?pakkeleken? hva er det? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvordan tilbringer du nyttårsaften?Vi har/er alltid på nyttårsfest. Sammen med andre småbarnsfamilier. Vi spiser god mat og er sammen. Ungene er våkne ettersom de evner og ønsker.
|
|
|
|
#13 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan tilbringer du nyttårsaften?Vi har i de siste årene vært sammen med vanner og barna deres. I fjor var vi her, vi spiser og koser oss og tar livet med ro. Ungene er oppe til de voksne drar hjem som er sånn ca rette etter rakettene er fyrt opp ved midnatt.
|
|
|
|
#15 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Hvordan tilbringer du nyttårsaften?Vi er sammen med det samme venneparet hvert år. Annenhvert år hos dem og oss, vi er naboer.
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvordan tilbringer du nyttårsaften?De siste årene har vi vært hjemme alene. Det syns jeg er deilig. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvordan tilbringer du nyttårsaften?Vi har ligget med omganssjuka de siste to nyttårsaftenene - så jeg håper det ikke er en tradisjon.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan tilbringer du nyttårsaften?I år skal vi til et vennepar. Vi er de eneste med barn, så vi tar med gjestesenga og legger guttungen der når han er moden for senga. Et tydelig skille før og etter lillegutt kom til verden. Tidligere hadde vi nyttårsfest med masse folk, savner den litt, samtidig er det veldig godt med en roligere versjon. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Javel
|
Sv: Hvordan tilbringer du nyttårsaften?Vi har fast besøk av venninnen min med familie. De har en jente som er like gammel som eldste, en gutt som er like gammel som mellomste og en jente som er ett år yngre enn minsten. De pleier å overnatte hos oss. Synes det er helt greit at vi er fast hos oss denne kvelden. Liker ikke å forlate huset på nyttårsaften, samt at vi har god plass til overnatting.
|
|
|
|
#20 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvordan tilbringer du nyttårsaften?Som regel hjemme hos oss selv bare vi. |
|
|