Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-09, 14:46   #1
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Hørte akkurat et innslag på radioen om Pompel og Pilt og hvor redde barn var for programmet, og det er jo noe man alltid hører når det er snakk om serien. Men jeg husker egentlig ikke at jeg var så veldig redd. Jeg synes vaktmesteren var litt skummel, men ikke veldig. Jeg syntes mest av alt det var litt rart, men også tidvis ganske morsomt (moppedillen, babyen til vaktmesteren, og hun med de dyrebare pakkene). Lurer på om kanskje denne kollektive angsten hos barna på slutten av 60-tallet/begynnelsen av 70-tallet kan ha blitt overdrevet i ettertid?

Er det flere som ikke var så lettskremte som barn at de var redde for to hånddukker med bustete hår?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 14:50   #2
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Jeg var redd dem, husker jeg syns det var veldig skummelt med disse tingene som hang fra taket, dører som gikk opp og igjen, og dokkene som gikk inn ett sted og så plutselig dukka opp ett annet sted.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 14:53   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Jeg var redd nesten ALT jeg så på tv da jeg var liten, men faktisk IKKE for Pompel og Pilt. Første gang jeg så serien var jeg så liten at jeg ikke skjønte at det dreide jeg om Pompel OG Pilt, jeg trodde serien ganske enkelt helt Pompelipilt. Og jeg insisterte på å kalle opp katten deretter.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 14:55   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Jeg har aldri sett Pompel og Pilt. De var skumle, altså?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 14:56   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Jeg er akkurat litt for ung til at jeg så de første gang de gikk. Men mannen min som er nesten 3 år eldre enn meg synes de var kjempeskumle.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 14:58   #6
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Det var skummelt ja, og spennende. Jeg var ikke redd. Jeg likte grøssere allerede som barn.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 14:58   #7
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Jeg kan ikke huske jeg så denne serien da jeg var liten. Mulig jeg var for liten da den ble sendt på tv?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:02   #8
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Så ikke så mye på det, men "alle" sa det var skummelt.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:04   #9
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Jeg var livredd!

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:10   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Jeg var livredd Pompel og Pilt da jeg var barn. Det er også derfor jeg ikke har lyst til å se det igjen i dag, for jeg er redd for å miste illusjonen min om de to dumme dukkene som noe livsfarlig fra jeg var lita.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:12   #11
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Jeg var veldig redd, spesielt etter en episode der den ene skal ha satt fast hodet sitt Sitatet "den ene satt fast hoden sin, det var så vondt, han skrek så fælt" er aldri glemt i min familie... Jeg kalte dem bare de dumme reparatørnene

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:26   #12
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Ja, de var skumle.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:31   #13
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Ikke dukkene, men de tauene som henger ned i starten. Og Gorgon vaktmester.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:35   #14
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Eh, ja.
BM: HunSomOgsåVarLivreddAndungenKvakkKvakk.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:37   #15
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

BM: HunSomOgsåVarLivreddAndungenKvakkKvakk.

Kvakvarakvakva-anda? Jo, forsåvidt kan jeg se for meg at det kan framstå som skummelt for et lite barn med en shape-shifter-and...

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:38   #16
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Herr Nelsson var også skummel, han var også en dukke.
(sammen med Pernille?)

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:39   #17
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Er det flere som ikke var så lettskremte som barn at de var redde for to hånddukker med bustete hår?

Det er ikke dukkene som er skremmende med Pompel og Pilt, det er den marerittaktige stemningen der kausaliteten er opphevet og hva som helst kan skje. Når dukkene for eksempel går gjennom samme dør men kommer ut på hvert sitt sted, er det skremmende. Det ville det være i en «voksen» fiksjonsfilm der det skjedde også. Men det forutsetter naturligvis at seeren godtar fiksjonsuniverset, og det krever også fantasi og filmforståelse nok til å få med seg hva som skjer, det er nok heller slik at disse evnene ikke var godt nok utviklet hos de som ikke ble skremt som barn, enn at de som ble det var lettskremte. Som eksempel på dette vil jeg anbefale Lost Highway av David Lynch, det er en film som har marerittaktige sekvenser med en lignende oppbygning som i Pompel og Pilt, og noe av det skumleste jeg har sett (men det er en krevende film, og den anbefales ikke som underholdning).

Pompel og Pilt holder forresten fortsatt mål og anbefales både for voksne og barn.

Ben "X-Pilt" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 16:07   #18
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Ja, jeg var redd Pompel og Pilt - mest vaktmesteren og de tauene, og stemningen som ble med musikken/sangen. Husker at jeg likevel bare måtte se, da med gjennom fingrene for hendene hadde jeg godt plantet foran ansiktet.

Likte ikke herr Nelson så godt heller, husker jeg. Var vel ikke akkurat redd ham, men synes han var ekkel og skummel.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 16:53   #19
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Eg lot meg ikkje skræma. Var heller fascinert.

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 16:59   #20
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Nei, det var kjempemorsomt! *tøff*

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no