|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
L.F.C. supporter
|
![]() Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Har dere fått/arvet noe fra familie eller kjente som betyr mye for dere?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Jeg har noe gammelt bunadsølv (Dalersølje og beltespenne),det er jeg veldig redd for,men det er i bruk.
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Jeg har mye arvet som jeg er glad i. Ikke så rart siden begge mine foreldre er borte. Det meste bruker jeg, men "goillsofaen" er det ikke lov å hoppe i. (Den er vel godt over 100 år) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Jeg ville ansett 120-150 år gammelt servise som ABSOLUTT VELDIG GAMMELT jeg da...
![]() |
#5 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Det jeg eier som betyr aller, aller mest for meg er et smykke jeg fikk i dåpsgave av min mormor. Morfaren min døde på dagen ni måneder før jeg ble født. Mormor hadde tatt morfar sin giftering og fått en gullsmed til å banke den flat, sette inn ei perle og lage et smykke ut av dette til meg.
![]() |
#6 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Nei. Gammelt er kjipt. Ut med det.
![]() |
#7 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Nei. Jeg finnes ikke sentimental ift ting og er ikke veldig glad i gamle ting. Jeg kan ikke komme på noe akkurat nå som er arvet, bortsett fra den ene bunaden min.
![]() |
#8 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Jeg har flere kaffeserviser, men det ene som henger oppe/ står framme er rundt 60-70 år gammelt og er helt utrolig fint. Pga krigen etterhvert fikk ikke mormor tak i helt det samme servise, så enkelte tallerkner og skåler er ulike. De har jeg riktig nok ikke framme..
![]() |
#9 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Jeg har noen gamle jule-kuler som jeg har fått av pappa, og som han har hatt med fra sitt barndomshjem. Er så glade i de, at jeg nesten ikke tør å ha de på juletreet. Tror kanskje de skal få henge litt tryggere i et vindu denne jula.
![]() |
![]() |
#10 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Ikke mye, har en gammel vase som jeg husker fra bestemors hus, den står litt bortgjemt her, riktignok, men den kvitter jeg meg ikke med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Jeg har et smykke som farfar delvis har laget til min farmor, han tok et lite anheng i gull med farmors initialer på og lagde en brosje av sølv som han har satt det i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Ja, det er mulig at 120-150 år er veldig gammelt. Men det finnes jo mye som er mye eldre også.
![]() |
#13 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Den første Levis buksen min.
![]() |
#16 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Jeg har ei dukke fra jeg var liten liggende også.
![]() |
#17 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Foreløbig har jeg 3 av 4 besteforeldre, så arv har det ikke blitt mye av så langt (heldigvis). Men - jeg har "arvet" mormors symaskin. Hun har bodd på sykehjem i mange, mange år, full i alzheimers, så det sier seg selv at den ikke ble brukt.
![]() |
#18 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Jeg har noen ting som jeg har arvet etter min mormor, bla annet gullklokken hun fikk til 60 årsdagen sin. Den er ikke så veldig gammel, mor var født i 1919, men klokken ville hun bytte fordi hun syntes det var bortkastet å bruke så mange penger på en klokke(hun var direkte gjerrig
![]() |
#19 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Jeg har en porselenshund etter min farmor. En liggende schäfer.
![]() |
#20 |
Drømmer
|
![]() Sv: Har dere gamle ting som betyr mye for dere?Jeg har en gammel koffert og en gammel kiste etter tanten til pappa. Hun var en veldig spesiell person for meg å jeg er veldig glad for de tingene jeg har fått etter henne. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|