Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Omregistrering og forsikring

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-09, 22:40   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Omregistrering og forsikring

Jeg har kjørt bil uten uhell i 12 år. Bilen står i mannen min sitt navn. Jeg har aldri "eid" bil selv, men brukt den minst like mye som han. (det er bare jeg som kjører når han er til sjøs) Fant ut et sted at det ikke var omregistreringavgift mellom ektefeller.

men så er spørsmålet... Forsikring. Er det vanskelig å "overtale" forsikringsselskapet at jeg skal ha den samme bonusen? Jeg vet jeg kan bare prøve flere plasser, men er det noen som var oppnådd full bonus på den måten? Og er det noen selskap som er enklere enn andre slik? (har i Gjensidige nå vi)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 22:42   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.551
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Omregistrering og forsikring

Hmm, jeg vet bare at da vi kjøpte ny bil ble den kjøpt i mannens navn, mens den forrige var i mitt. Det var null problem i det hele tatt å la ham overta min bonus. (Men, siden vi (idiotisk nok) fortsatt eier den gamle bilen, og jeg har jo da (minimums) forsikring på den, så har jo ikke jeg bonusen der da)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 22:50   #3
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Omregistrering og forsikring

Du får overta bonusen, dersom dere er enige om det, fikk jeg beskjed om da jeg kjøpte meg ny bil nå. Overtok ta bonusen på bilen jeg hadde byttet, selv om forsikringen sto i eksen navn.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 22:52   #4
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Omregistrering og forsikring

Du kan overta din ektefelle sin bonus, forsikringsselskapene har avtaler om slikt. Ikke noe problem.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 22:52   #5
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Omregistrering og forsikring

Det var i hvert fall fullt mulig og helt vanlig med bonusoverføring mellom ektefeller da jeg jobbet i Gjensidige, sånn i hine hårde dager. Vil anta det er standard fremdeles.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 23:33   #6
Tilden
Leken
 
Tilden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 524
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Sv: Omregistrering og forsikring

Du kan (også i Gjensidige) overta bonusen fra mannen din. Men da får han 50% startbonus på sin.

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 08:40   #7
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Omregistrering og forsikring

Samboere kan også bytte bonus seg imellom, så lenge man er enige.


Vi byttet bonus på en roadracingsykkel og en bil, for å få forsikringen rimeligst mulig på motorsykkelen (som er svindyre å forsikre).
Bilen sto registrert på meg, motorsykkelen på min kjære. Jeg hadde 75% bonus på 5. året, så vi byttet bare. Vi byttet tilbake da motorsykkelen ble solgt.

Så hadde vi en bil i noen år, og kjøpte en til etterhvert. Den ene sto registrert på meg. Min kjære kjøpte seg en bil, denne ble registrert på meg (da det var jeg som kjøpte den). Etterhvert ble den byttet ut, og den nye registrert på min kjære. Null problem at han beholdt bonusen jeg hadde på forrige bil.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 09:44   #8
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Omregistrering og forsikring

takk for svar. Kjekt å slippe å begynne på null. Vi har jo egentlig 2 biler i hans navn. (ja plus en veteranbil som ikke er registret enda...). beholder han bonusen på sin andre bil da?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 10:33   #9
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Omregistrering og forsikring

Hvis dere skal kjøpe ny bil, uten å ha oppspart bonus fra før på en dere bytter ut, er det ikke sikkert dere får samme bonus, det er nok ulikt fra selskap til selskap.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 11:12   #10
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Omregistrering og forsikring

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Hvis dere skal kjøpe ny bil, uten å ha oppspart bonus fra før på en dere bytter ut, er det ikke sikkert dere får samme bonus, det er nok ulikt fra selskap til selskap.

begge bilene er 10 år gamle...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no