|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
L.F.C. supporter
|
Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jepp, dette er nok et evig diskusjonstema. Og mange sterke meninger rundt.
|
|
|
|
#2 |
|
Originala
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg går fra dem i bilen stadig vekk. Jeg jubler når de synes det er greit å sitte i bilen og mumse i seg siste rest fra fruktboksen sin etter skole/barnehage, mens jeg iler inn på butikken og handler det vi trenger. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Off the map.
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?De sitter rett som det er alene i bilen. Men sjelden lenge. Men - kjapt innom en kiosk, eller betale parkering, eller hvis lillebror sover og det ikke er varmt selvsagt og jeg skal et kort ærend inne på en butikk.
|
|
|
#4 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?De sitter i bilen og venter hvis jeg fyller bensin, løper inn på butikken, henter på skolen/barnehagen osv.
|
|
|
#5 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Av praktiske årsaker blir alltid Storebror levert på skolen, før jeg leverer Lillemann i barnehagen. Lillemann er ikke spesielt glad i å bli flyttet for mye på, og han er stor og tung. Det tar lang tid å få ham inn og ut av bil. Så både av hensyn til ham selv, og av hensyn til meg og min rygg, venter Lillemann i bilen mens jeg leverer eldstemann på Sfo.
|
|
|
#6 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Så og si aldri. Jeg har løpt inn og betalt for bensin men da har jeg sett bilen igjennom vinduet. Hvis jeg skal inn i en butikk slik at jeg ikke ser bilen tar jeg de alltid med. Men så har jeg små barn da.
|
|
|
#7 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg lar ikke bilen stå på omgang, men det hender ofte at ungene venter i bilen hvis jeg bare skal noe kjapt. Som regel har de da spurt selv om å få slippe å bli med inn. Babyer synes jeg ikke noe om å la bli værende i bilen (betale for bensin kunne jeg fint gjort med baby sittende i bilen, da). |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Drømmer
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Det har vel hendt 1 gang eller 2 at han satt i bilen når vi var i butikken men jeg er ikke glad i å la han sitte der alene så det skjer ytterst sjelden.Går aldri fra han im jeg ikke ser han fra butikken. Sist redigert av Chablis : 14-11-09 kl 14:47. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Originala
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg lar forresten ikke bilen gå på tomgang mens de sitter i bilen, det gjør jeg ikke. Og jeg forlater ikke Knerten alene i bilen. Det tror jeg ikke han synes er så greit. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Nei, jeg går ikke i fra ham i bilen. På bensinstasjonen betaler jeg da med kort ved pumpen?
|
|
|
|
#11 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg går aldri så langt fra bilen at jeg ikke ser den, nei, så lenge det sitter unger i den.
|
|
|
#12 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg lar heller aldri bilen stå på tomgang når barna sitter i. Det er litt vel farlig synes jeg. Men kommer jo selvsagt ann på alder da. Men min 4 åring kunne fort funnet på noe tull, selv i løpet av kort tid.
|
|
|
|
#13 |
|
Tankefull
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg kan: løpe i minibank (ute), betale bensin, betale parkering eller hive post i rød postkasse med unger i bil. Har hendt at jeg har løpt inn på lokal butikk for å kjøpe ett par ting, men det er jeg ikke helt komfertabel med. Jeg kan altså la barna sitte aleine i bil, men da vil jeg helst se de og ha oversikt.
|
|
|
#15 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Vi parkerer i kjelleren og da sønnen vår var mindre sovnet han ofte i bilen. Da satt han ofte i bilen og sov mens vi gikk frem og tilbake med bagasje/matvarer/vogn etc og var jo alene noen minutter.
|
|
|
#16 |
|
Off the map.
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Kommer også an på ungene. Storesøster er veldig 'lovlydig' av seg. Det er ikke sikkert jeg lar lillebror sitte igjen i bilen når han blir større, hvis han kan ta av seg selene, ta av håndbrekket, sette i bilen i fri og sånne ting. Da får han bli med ut - (dvs hvis han beholder personligheten han har nå)
|
|
|
#17 |
|
can-jur
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Ja, her hjemme gjør jeg det.
|
|
|
|
#18 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg lar aldri bilen gå på tomgang. Derimot kan jeg godt la barna sitte alene i bilen når jeg gjør små ærend.
|
|
|
#19 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg lar barna (og evt mannen
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg lar aldri bilden gå på tomgang, men ja jeg lar gutta være alene i bilen hvis det er korte ærender jeg skal. Jeg lar de ikke sitte i bilen hvis jeg skal på et senter eller Obs eller lignende, men kanskje for å gå på posten, løpe inn på Kiwi osv. Men jeg forsikrer meg om at de synes det er greit. Eldstemann kan komme seg ut av bilen selv og jeg pleier alltid å si at det ikke er lov å slippe noen inn i bilen. Jeg er max borte i 5-7 min. |
|
|
|
![]() |
|
|