|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Med & uten trylleformel.
|
SpilleavhengighetSer på NRK3 nå en britisk dokumentar om spilleavhengighet.
|
|
|
|
#2 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: SpilleavhengighetJeg er veldig skeptisk til spilling generelt fordi jeg har sett hvordan det kan ta overhånd. Vet om flere ungdommer som nok har en slags spilleavhengighet. Det er snakk om ungdommer som spiller i flere timer hver dag, gjerne om natta (siden de kanskje spiller sammen med folk i andre land og må forholde seg til tidsforskjell). Mange av dem har også manglende sosiale ferdigheter. Det er fint at noen klarer å kombinere det med et aktivt og sosialt liv og skolearbeid, men det er nok av dem som bruker det som eskapisme. Nettopp derfor kommer vi til å kjempe i mot DS-presset vi har hatt hjemme etter at guttungen begynte på skolen.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo Sist redigert av Gremli Skremli : 15-11-09 kl 22:54. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SpilleavhengighetHar samme erfaringer som Gremli Skremli. Og så lurer jeg jo litt på hvordan 15-16 åringer som ikke betaler strøm eller nettleie selv, og heller ikke eier sin egen PC, kan klare å bli så spilleavhengige, men OK, det er en annen diskusjon. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: SpilleavhengighetJeg tror det er veldig vanskelig for foreldrene å takle. De opplever at ungdommen, som ikke har så mange venner ellers, er del av et sosialt nettverk gjennom spillingen, gjør det godt på skolen i engelsk fordi de praktiserer det daglig online og sikkert har tusen gode argumenter ellers for hvor nyttig og bra det er å spille WoW f.eks.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
![]() |
|
|