|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Borte
|
![]() Barn og fritidsaktiviteter. Når bør det bli alvor?Jeg hørte nettopp om ei jente på åtte år som var med i et jentekor. Jentekoret er ganske kjent og profilert i lokalmiljøet, og i tidligere år har de også gjort seg bemerket nasjonalt og internasjonalt. Det er dog en god stund siden de gjorde seg bemerket nå.
![]() |
#2 |
kamerat
|
![]() Sv: Barn og fritidsaktiviteter. Når bør det bli alvor?Har ikke tid til å uttale meg generelt akkurat nå, men jeg synes i hvert fall at et kor med den typen ambisjoner burde ha grundige opptaksprøver først, så de slipper å sparke ut medlemmer underveis.
![]() |
#3 |
Borte
|
![]() Sv: Barn og fritidsaktiviteter. Når bør det bli alvor?Ja. Og det hadde de tidligere da de var på høyden. Men nå sliter de med rekrutteringen og da er det tydeligvis enklere å sile underveis.
![]() |
#4 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn og fritidsaktiviteter. Når bør det bli alvor?Forferdelig leit for jenten og for foreldrene selvsagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Barn og fritidsaktiviteter. Når bør det bli alvor?Med opptaksprøver hadde det blitt noe helt annet.
![]() |
#6 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Barn og fritidsaktiviteter. Når bør det bli alvor?Synes dette er tåpelig.
![]() |
#7 |
Leser
|
![]() Sv: Barn og fritidsaktiviteter. Når bør det bli alvor?
Jeg er enig med Tinetoff. Jeg synes egentlig ikke problemet er at de er elitisk, jeg synes at problemet er at de "later som" de er for "hvermansen" og så er det egentlig bare for de som er spesielt flinke. Det kommer sjeldent noe godt ut av å lage som om man er noe man ikke er - også for organisasjoner.
![]() |
#8 |
"De"
|
![]() Sv: Barn og fritidsaktiviteter. Når bør det bli alvor?Det er vanskelig. Jeg skjønner korlederen, men samtidig er det vanskelig å kaste ut en 8-åring fra en aktivitet.
![]() |
#9 |
kamerat
|
Nemlig. Jeg synes i grunnen ikke det er så veldig galt å ha f.eks. barnekor med høye ambisjoner, bare dette er klart fra begynnelsen, og silingen gjøres ved opptak og ikke underveis. Ellers hadde vi jo ikke hatt guttekor, f.eks. Jeg synes det ville vært leit uten Sølvguttene. Barneorkestre og slikt må jo også kreve et visst nivå for at det i det hele tatt skal fungere, og det må fungere for at det skal være gøy. (Jeg merker at jeg er mer positiv til utsiling når det gjelder musikk enn idrett. Fryktelig rart.
![]() |
#11 |
Borte
|
![]() Sv: Barn og fritidsaktiviteter. Når bør det bli alvor?I min hjemby som også har et idrettslag som har toppet eliteserien innenfor denne idretten i årevis, og som jeg selv har vært en del av i 8-9 år, så starter utsilingen i 12-årsalderen, og det er fortsatt plass til dem som ikke er talentfulle.
![]() |
#12 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Synnes i et barnekor så skulle alle som ville få være med, ellers bør de jo ha opptaksprøver sånn som tinetoff sier
![]() |
#13 |
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn og fritidsaktiviteter. Når bør det bli alvor?Min erfaring er fra studentkor, og her har vi bedt folk om å slutte fordi de ikke kan synge eller holde takten. Dette bør selvsagt fanges opp på prøvesyngingen, men det er ikke like lett å vurdere kvaliteten før man ser dem i koret. En dårlig sanger kan virkelig ødelegge mye for et kor, og derfor bør man oppfordre slike til å slutte. Men det kommer også an på hvordan koret profilerer seg. Dersom det skal være et inkluderende barnekor bør terskelen for å tåle mindre gode sangere være lavere. Dette bør selvsagt opplyses om før barna melder seg inn.
![]() |
#15 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Barn og fritidsaktiviteter. Når bør det bli alvor?Jeg må si meg enig med Tinetoff med flere her. Opptaksprøver er helt OK, men det er synd for jenta å miste plassen sin. Det liker jeg dårlig, selv om jeg vet hvor slitsomt det er å synge i kor med folk som ikke kan synge i det hele tatt.
![]() |
#17 |
"De"
|
![]() Sv: Barn og fritidsaktiviteter. Når bør det bli alvor?Jeg tenker alder. Et voksent menneske tar vel ikke skade av å få beskjed om at de ikke helt strekker til musikalsk.
![]() |
#18 |
Borte
|
Og hvis de gjør det så har de et alt for stort ego og trenger å bli jekket litt ned.
![]() |
|
|