Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Forslag til en dessert?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-06, 15:44   #1
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forslag til en dessert?

Fordi jeg elsker å planlegge menyer er jeg litt tidlig ute med å planlegge nyttårsaften. Shoot me.

Forrett: Guacamole, tomatterninger, fetaost og basilikumtoast.
Hovedrett: Kalkun med portvinssaus, stuffing, poteter, selskapserter, div. geléer.

I fjor var desserten bringebærmiroire (fransk bringebærmoussekake, i sånn sjanger som Pascal o.l.). Ettersom gjestene (som er de samme som i fjor) har ønsket reprise på forrett og hovedrett har jeg lyst til å prøve noe nytt til dessert. Ikke at kaka ikke var god, men jeg bruker ikke så lang tid på å sile ut steinene av bringebær før det har gått minst et år til!

Nå er disse gjestene litt sære, og liker ikke appelsinsjokolade. Ellers hadde jeg tenkt en appelsinsjokolademousse jeg har laget før med stort hell. Jeg er litt skeptisk til alt for kraftig sjokoladedessert etter kalkun med tilbehør, hva tror dere? Noe litt friskt? Må se litt elegant ut, ellers bare går de igjen lenge før midnatt....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.