Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Poll om reflekser

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Er dingle reflekser nok?
Ja, det synes jeg. Refleks er refleks 15 24,59%
Nei, man burde ha refleksvest evt. refleksbånd på armene 43 70,49%
Jeg er selvlysende, bruker ikke refleks og erter på meg sinte bilførere 2 3,28%
Dustepoll 1 1,64%
Deltakere: 61. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-09, 23:35   #1
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Poll om reflekser

Det er stille på jobb enn så lenge, så seriøs poll på vei.

Siden jeg jobber natt er jeg naturlig nok ute og kjører etter mørkets frembrudd.
Det jeg observerer er at mange tror de er selvlysende og ikke bruker refleks.
Men så har vi de som bare bruker slik rund dingle refleks.
Disse er veldig vanskelig å se og bare på vei til jobb i kveld oppdaget jeg ikke personene ( i alt tre stykker) med dingle refleks før jeg var rett foran de. Hvis dingle refleksen dingler feil vei, er det bare flaks at bil-lysene treffer akkurat når de dingler rett vei.
Nå gikk jo disse personene på fortau, men situasjonene kunne reeelt sett vært ganske skumle hvis disse gikk i veibane uten fortau.

Så hva tycks, er dingle reflekser holdbart?
Hvordan er ståa hos den gjengse FP-er?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 23:45   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll om reflekser

Så lenge folk har dinglerefleks, så blir de i hvertfall ikke bannet over i min bil.

:har vurdert å kjøre rundt med et lager reflekser i bilen og dele ut til folk som er mørke i mørket:

Gammel 18-11-09, 23:45   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo mer refleks jo bedre, men dinglereflekser duger vel hvis de er mange nok?

Gammel 18-11-09, 23:48   #4
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

:har vurdert å kjøre rundt med et lager reflekser i bilen og dele ut til folk som er mørke i mørket:

Åh, det gjorde jeg og ekskjæresten som 18-åringer! Gjett om folk skvatt, da!

Ungene har alltids yttertøy eller sekk med refleksbånd, i tillegg har de dinglerefleks.

Selv bruker jeg et bånd, frem til i dag et langt, fint reflekssnor. Men den mistet jeg i dag.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 23:52   #5
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jo mer refleks jo bedre, men dinglereflekser duger vel hvis de er mange nok?

Det er jeg enig i, men en slik holder ikke synes jeg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 23:54   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dinglerefleks er dårlige greier. Ofte bruker folk en refleks som sikkert har overlevd fra 80-tallet. Refleks er nærmest ferskvare i tillegg til at refleksen må henge synlig.

Når det ikke er fortau så er refleksvest det beste og refleksbånd nest best.

Gammel 19-11-09, 00:48   #7
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Det er stille på jobb enn så lenge, så seriøs poll på vei.

Siden jeg jobber natt er jeg naturlig nok ute og kjører etter mørkets frembrudd.
Det jeg observerer er at mange tror de er selvlysende og ikke bruker refleks.
Men så har vi de som bare bruker slik rund dingle refleks.
Disse er veldig vanskelig å se og bare på vei til jobb i kveld oppdaget jeg ikke personene ( i alt tre stykker) med dingle refleks før jeg var rett foran de. Hvis dingle refleksen dingler feil vei, er det bare flaks at bil-lysene treffer akkurat når de dingler rett vei.
Nå gikk jo disse personene på fortau, men situasjonene kunne reeelt sett vært ganske skumle hvis disse gikk i veibane uten fortau.

Så hva tycks, er dingle reflekser holdbart?
Hvordan er ståa hos den gjengse FP-er?

Men et refleks armband rundt handleddet er ikke nok. Tro meg.
kjøere mye i mørket kl 23 stenges de få gatelysene vi har på veien hjem. vi har ikke fortau eller gang\sykkelvei de 5 km fra "hovedveien" og opp til boligfelte. og mange som jobber skift og sykler\går på jobb. holdt på å kjøre ned 3 stykker i dag. en dame med hund. så hunden, den hadde refleks rundt halsen, og dama hadde refleks bånd rundt armen som jeg ikke så før jeg var nært.

flere ganger jeg har møtt på folk med refleks armband som ikke syntes

De som synes best er de som har refleks på skoene.

Andre var på sykkel, og hadde refleksvest på seg men sekk på ryggen og sykklet på den siden jeg kjørte på ,smart :P

Gammel 19-11-09, 07:24   #8
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg pleier å ha dingle-reflekser (eller ikke så veldig dinglete egentlig, sånne nymotens i forskjellige former). Jeg pleier å ha dem festet foran og bak på kåpa, og på veska. Gjerne også refleksbånd, men dem er det lettere å glemme og miste.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 07:30   #9
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg innrømmer at jeg er dårlig på å bruke refelks. Ungene blir utstyrt med refleksvest.

Gammel 19-11-09, 08:31   #10
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker dinglereflekser, sånne vi setter på armen eller benet + at jeg har klistret på reflekser på noen jakker. Er vi ute på tur elle rleker ute i mørket bruker vi refleksvest. Det er umulig å se noen i mørket uten refleks.
Jeg bruker mye energi inne i bilen på de som ikke har på noe.. :grrr:

Gammel 19-11-09, 09:29   #11
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker dinglerefleks om jeg ikke bruker refleksvest. Barna må pent bruke refleksvest. Det synes jeg er tryggest.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 09:29   #12
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker så godt som bare dinglereflekser. Ungene har det i tillegg til påsydde bånd.

Gammel 19-11-09, 09:51   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Så lenge folk har dinglerefleks, så blir de i hvertfall ikke bannet over i min bil.

Det gjorde faren min i noen år. Egentlig noe jeg burde gjøre også (men på den tiden fikk man utdelt en pose med reflekser hos f.eks forsikringsselska (han jobbet der) det gjorde det praktisk sett lettere...

Dinglerefleks er bedre enn ingen refleks. Mange refleker er bedre enn noen reflekser. Refleksbånd er (somregel) bedre enn dinglerefleks (men ikke dersom man har ei tykk ytterjakke og dette båndet rundt armen litt stramt slik at jakka "sluker" det, feks...) Refleksvest er best.

Her en dag jeg var ute og kjørte etter mørkets frembrudd (det var ikke natt, men det blir tidlig mørkt) oppdaga jeg "noe" langs veien (ikke på fortau),og takket være dette var jeg nok litt mer obs på at der var noe. Dette "noe" viste seg å være reflekssømmer på en treningsbag, som en av to ellers usynlige ungdommer bar på....

Litt er bedre enn ingenting.

Gammel 19-11-09, 09:57   #14
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker vester. Både stor, liten og firbeint.

Etter at jeg selv nesten ble overkjørt av en buss for mange år siden, med bare dinglerefleks på meg, så har jeg skjønt at det ikke holder.

Vestene brukes hver gang vi er ute på tur i mørket, men kunne nok blitt enda flinkere med refleks. Bruker ikke refleks til og fra parkeringsplassen når jeg er på jobb.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 10:18   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det holder med dinglerefleks, men det må jo være nok av dem. Jeg har et spøkelse i glidelåsen foran på jakka, en flamme i fra hetta bak, og en ku i en lomme, og en sånn gammeldags rund fra trafikkskolen min i den andre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 10:35   #16
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Dinglerefleks holder. Det kunne ikke falt meg inn i måneskinn å ha på refleksvest på tur til og fra jobb eller på shopping i byen. Virkelig ikke.

Gammel 19-11-09, 11:35   #17
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Dinglerefleks er bedre enn ingenting, men jeg og ungene bruker refleksvest. Jeg bruker ikke alltid refleksvest når det er bare jeg som er ute og går, men når jeg er sammen med en eller flere av ungene foretrekker jeg vest for å gjøre oss enda mer synlige.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 11:38   #18
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Nei, man burde ha refleksvest evt. refleksbånd på armene

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 11:41   #19
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg stemte Nei, man burde ha refleksvest evt. refleksbånd på armene .

Her bruker hele familien refleksvester

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 08:52   #20
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det kommer helt an på hvor man ferdes. På veier uten gatelys og fortau/sykkelsti, er det helt klart ikke nok med dinglerefleks, da må det vest og helst også refleks på beina til.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.