Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Er bjørk ute?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-09, 14:49   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er bjørk ute?

Nå er jeg ikke akkurat voldsomt opptatt av interiørtrender, for å si det forsiktig, men vi har kjøpt hus og må snart fornye oss litt. Generelt ligger vi ca. 6-10 år etter moten, har jeg en følelse av. Da vi kastet ut en del av furumøblene i stua (vi har fortsatt nok igjen ) for seks år siden eller noe, kjøpte vi enkle saker i bjørk fra IKEA. Jeg kunne tenke meg å beholde dette når vi nå flytter, og komplettere med noen flere bjørkesaker, men så ser jeg at bjørka nærmest har forsvunnet fra møbelkatalogene. Selv mine kjære Roger-stoler er borte fra IKEAs sortiment. Nå er det eik som teller, eller - og hvitt eller (hvilket er totalt uaktuelt) svart? Mørke treslag?

Gammel 19-11-09, 14:50   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er bjørk ute?

Er bjørk det nye bøk? Eller det nye furu?

Gammel 19-11-09, 14:51   #3
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hmm, nå som jeg trodde at eik var ut og at jeg var i bakleksa! Vi har nettopp kjøpt bjørkemøbler til soverommet, i hvert fall.

Kanskje du kan lete på finn?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 14:52   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes fortsatt at bjørk er pent, for alt det det er verdt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 14:53   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Kanskje du kan lete på finn?

Jeg er i full gang! Ingenting er jo bedre enn å kjøpe brukt av noen som oppgraderer huset hvert tredje år.

Gammel 19-11-09, 14:54   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ut eller inn, kjøp det du liker. Du skal bo der og du skal trives med det.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 14:54   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bjørk er litt det nye furu.

Men som flere sier; who cares? Vi har levd med arvet teak i teakens både hippe og mindre hippe perioder, men vi bryr oss ikke så lenge vi liker det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 14:55   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Bjørk er litt det nye furu.

Tenkte jeg det ikke!

Og så må dere jo skrive hva vi eventuelt skal ha i stedet, da!

Gammel 19-11-09, 14:56   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Problemet med Ikea-bjørk, er at den blir gul.

Nå er det jo in igjen med furu, så det er bare å slå seg løs.

Gammel 19-11-09, 14:57   #10
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg har spisebord i bjørk og to vitrineskap som skal byttes ut til våren. Det får du veeeeeldig billig. Stolene trenger nok nye setetrekk. Bordet er i daglig bruk som kjøkkenbord, så det har noen riper, men fortsatt OK. 6 stoler har jeg. Plass til 8-10 rundt bordet litt avhengig av hvor tett man kan sitte.

Det er også en del merker i bordet.

Har en TV-benk også om du ønsker. Men trenger nok også den til våren.

Selv vet jeg ikke helt hva vi kommer til å velge. Jeg tror det blir et kraftig spisebord, muligens i bøk, eller furu også (men ikke den gule typen) Hovedsaken er at det skal være kraftig. Og hvis jeg får råd til det så ønsker jeg meg spisestuestoler fra Eames. De er knall-lekre.

Gammel 19-11-09, 15:01   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Problemet med Ikea-bjørk, er at den blir gul.

Jeg synes det er fint, jeg da. Nå går jeg og ergrer meg over at det nye Lack-sofabordet, innkjøpt til visning, er så lyst og nesten bikker over i grått. (Kanskje jeg innerst inne ønsker at bjørka mi skal konverteres til furu? )

Takk for tilbud, mkj! Vi har TV-benk, vitrineskap og seks spisestoler, så det er snakk om å skaffe en skjenk av noe slag, et nytt, stort spisebord og kanskje noen flere Roger-stoler.

Gammel 19-11-09, 15:11   #12
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Kjøp det du liker. Det nytter ikke å følge trendene som skifter hyppig om en da ikke er millionær. Selv synes jeg bjørk er fint.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 15:12   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Ja, jeg skal kjøpe det jeg liker, men det hjelper jo ikke hvis det jeg liker, ikke lenger er å få tak i. Hva er mest tidløst, da? Eik?

Gammel 19-11-09, 15:15   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg synes det er fint, jeg da.

Ikke når det er tydelige merker etter bøker og cd-er og nips som har stått i hyllene.

Gammel 19-11-09, 15:16   #15
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg trudde eg var nytenkande og framtidsretta når eg har planar om å kjøpe spisebord i bjørk og ikkje i eik som majoriteten av kjentfolk har i heimane sine

Gammel 19-11-09, 15:17   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bjørk blir jo til furu. Gulner som bare det.

Gammel 19-11-09, 15:20   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg synes det er fint, jeg da. Nå går jeg og ergrer meg over at det nye Lack-sofabordet, innkjøpt til visning, er så lyst og nesten bikker over i grått.

Jeg synes helt lyse treslag som bikker over i grått er kjempefint, spesielt på gulv. Gulnet bjørk derimot, liker jeg ikke. Bjørk kommer vek forresten også i mange varianter. Mine foreldre har et litt dyrere bjørkebord. Det er ikke lyst i det hele tatt. Ikke gult heller, forsåvidt. Gyllent, vil jeg si.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 15:27   #18
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner ikke, og bryr meg ikke. Vil ha bjørk og såpevasket bøk, og kommer til å fortsette å kjøpe det når jeg trenger noe nytt, slik jeg har gjort i 20 år nå.

Innimellom er det litt vanskeligere å få tak i, men det har aldri vært umulig. Da jeg kjøpte spisestuen min på begynnelsen av 90-tallet måtte jeg komme med et oppgitt utbrudd over all den syrelutede furuen i en butikk, så kom de med en haug med kataloger til meg og beskjed om at de i grunnen kunne bestille alt jeg ville ha. Fra Danmark får man alltid det jeg vil ha.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 16:23   #19
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Den einaste spisestua i eik eg har likt, er ei frå Skeidar i såpevaska eik. Dessverre kostar den 4 gonger så mykje som alternativet frå Ikea

Gammel 19-11-09, 17:40   #20
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har bjørk fra Ikea 2003 og det er veldig moden for utskifting! Men spisebord/kjøkkenbord (kombinert) blir ikke byttet ut før ungene klarer å ikke ripe og hakke i bordet. Vitrineskapene er også bjørk - Bonde fra Ikea.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.