|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
*_*
|
Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?En liten spin-off fra tråden om bussfrustrasjon.
|
|
|
|
#2 |
|
*_*
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg tenker at folk kanskje ser anderledes på det når det er gravide det er snakk om fremfor folk som er synlig bevegelseshemmede, selv om jeg mistenker at de færreste av de som kappes med gravide meg slipper frem de med krykker e.l. heller.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Ja, det gjør jeg. Jeg reiser meg også for foreldre med små barn, eldre, og andre som ellers ser ut som de kunne ha godt av å sitte litt... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Alltid. Det syns jeg er en selvfølge, såfremt man ikke har problemer selv som gjør at man trenger sitteplassen like mye. |
|
|
|
#5 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg tilbyr alltid plassen til noen som trenger den mer enn meg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Curlingkone
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?
|
|
|
#7 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg reiser meg om jeg ser noen som trenger plassen mer enn meg. Det være seg eldre, gravide, folk på krykker eller folk med små barn. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
*_*
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Hva kan man si til folk når de snapper plassen rett foran nesa på deg a? Jeg er såpass konfliktsky at jeg bare sender et agrresivt blikk og vagger videre, men det er passe irriterende. Som sagt er dette snakk om folk som går på likt som meg, og skynder seg til den siste ledige plassen. Jeg står ikke og forbanner alle som allerede sitter.
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg reiser meg glatt for eldre, gravide, bevegelsehemmede, noen med små barn eller som av annen grunn ser ut som om de trenger plassen mer enn meg ja.
|
|
|
#11 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Djiiizuzh! Ingen reiste seg, ikke engang på forespørsel fra konduktøren? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
*_*
|
|
|
|
|
#13 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg tar alltid hensyn. Både på venterom hos legen, på bussen om jeg en sjelden gang tar buss, osv.
|
|
|
|
#14 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg reiser meg for alle som trenger plassen bedre enn meg. Ser an gravide, men er de meget synlig gravide så tilbyr jeg plass. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
*_*
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?En dag jeg tok banen var det en gruppe i ungdomsskolealder som okkuperte flere benker på hver side av midtgangen. De var veldig opptatt av hverandre og pratet høylytt sammen på kryss og tvers og gjorde mye ut av seg. Da jeg kom på, i andre enden av vogna, ble jeg observert av en av de unge (igjen - av utenlandsk opprinnelse) guttene som setter i gang med å peke og rope: "Hei dere, hun er gravid, altså. Er du gravid? Du er gravid, ja? Vil du sitter her?". Jeg takket høflig nei (dette er et par måneder siden og det var ikke så farlig for meg å stå). På nesten stasjon kom det på en eldre mann, også i andre enden av vogna. Gutten: "Hei, dere, der kommer det en gamling! Noen må reise seg! Hei du, gamle mann, vil du sitte her?"
|
|
|
|
#17 |
|
seru
|
Jeg har samme erfaring som deg. Jeg har som gravid blitt tilbudt sitteplass og blitt sluppet fram i køen og også opplevd at ungene har blitt tilbudt sitteplass av unge gutter med utenlandsk opprinnelse.
|
|
|
|
#18 |
|
nju nja njo
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg reiser meg for de som trenger plass. Men hvis jeg er i tvil om folk er gravide så tør jeg ikke - tenk om de bare har litt mage liksom.
|
|
|
#19 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Spin-off: Tar du hensyn til gravide på kollektiv transport?Jeg gir alltid plassen min til noen som trenger de mer enn meg hvis ikke noe annet er ledig.
|
|
|
|
#20 |
|
geskjeftig
|
Jeg også. Det er ingen av oss voksne, friske som har vondt av å sitte i trappa fra tid til annen - selv om det er snakk om en god stund.
Fikk du ikke sitte på et av de reserverte setene, engang?
|
![]() |
|
|