|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bruker dere mye penger på julegaver?Leste nettopp litt i en noen dager gammel tråd om hvor mye man legger i barnas julegaver.
![]() |
![]() |
#2 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?Det varierer en del, men vi kommer nok opp i rundt 6000 totalt. Har nå 44 gaver på lista, men gir aldri dyre ting til andre enn egne barn.
![]() |
#3 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?Vanligvis bruker vi å legge ca 6000 i julegave budsjettet. Ca 500 til hver av ungene, 500 til hverandre og resten på familie, venner og fadderbarn. I år får ungene tv med integrert dvdspiller til lekerommet. Den koster 3000, men vi ser på det som en investering for oss
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?Ja, det blir noen lapper tilslutt.
![]() |
#5 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?Vi havner vel på rundt 3-6000.
![]() |
#6 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?Til egne barn er vi sparsommelige. Ca 300 kr på hver. De får mer enn nok av andre. Men samlet sett pleier det å bli mellom 6000 og 8000 kr til alle.
![]() |
#8 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?1000-1500 kr.
![]() |
#9 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?I år blir det rundt 10.000,- tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?I år lander vi vel på rundt 10.000,- , gaven til storesøster dekker halve beløpet her siden hun skal få ny seng, madrass og skuff til å ha under sengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?Ca 5000 tror jeg. Da regner jeg ca 1000 på hver av ungene. Det er den ene gangen i året jeg tar meg råd til å bruke så mye på dem på en gang. Herremannen har f.eks. masse av legoen som koster mellom 200 og 500 kr, men ønsker seg inderlig flere av settene som ligger på rundt tusenlappen - og som han ser at kompisene (med foreldre som bor sammen og som tydeligvis har bedre råd enn meg) har flere av. Det er godt å kunne oppfylle et sånt ønske til jul, i hvert fall.
![]() |
#12 |
Nattrangler
![]() Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?
Det blir vel noe sånt her også. Kjøper ikke gaver til så mange, men det blir dyre gaver til egne barn.
![]() |
#13 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?Altfor mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?Tja, det varierer. Tidligere i høst så det hele litt dystert ut så jeg startet i september med gaver. Jeg har brukt ca 2000 på gaver til barna i familien pluss halvparten av det den ene brordern og dame skal få. Våre barn er også inkludert i den prisen, i allefall nesten. Det blir sikkert litt mer på de. Jeg regner med at vi bruker 3000 kr på de vi har igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ferdig!
![]() Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?5-6000,- tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?
Samme her. I og med at barna er så store, så blir gavene dyrere. Da de var små fikk de for mindre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?Her er også våres barns gave dyrest på ca 1000kr pr gave, deretter ligger gavene på alt fra ca 500 kr til 150kr. Alt etter som hvor folk befinner seg i "rekka". Venner o.l avtaler vi alltid ca pris på forhånd. Ikke alle som har like mye å kjøpe for, så synes det er en fin greie.
Sist redigert av Grøten : 22-11-09 kl 09:59. Årsak: Redigert etter kommentar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker dere mye penger på julegaver?Guttungen får ikke så veldig stor gave. Han er bare ett år og får nok gaver av andre. Til sambo blir det ca 1000. Fotobøker til 400 kroner til besteforeldre og mellom 200 og 500 til søsken. Blir nok av penger. Blir et sted mellom 4 og 6000 i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|