|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
|
Noldusspørsmål om SIDet er klart at vaksinen gjør at man får symptomer på SI. Men hva er det i den sprøyten som gjør at man får så inne i grønne helvete vondt i armen?
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Noldusspørsmål om SIVet ikke hva som er grunnen til det, men det er mulig det er mer irriterende for vevet det som sprøytes inn? |
|
|
|
#6 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Noldusspørsmål om SIBortsett fra hestesprøyta som jeg fikk på ungdomsskolen, som nå er tatt ut av vaksineprogrammet, så har jeg aldri hatt så vondt etter ei sprøyte.
|
|
|
|
#7 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Noldusspørsmål om SI
Stemmer, derfor setter vi den helst i den armen folk ikke skriver med. Veldig mange blir ømme og støle i flere dager etterpå.
|
|
|
#8 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noldusspørsmål om SIEg lurer veldig på kvifor eg vart så veldig blå. Eg har høyrt at mange har fått hevelse, ømhet og smerter omkring stikkstaden, men eg var i tillegg svært blå. Det er over to veker sidan eg tok vaksina, og blåflekken er no gulbrun
|
|
|
#9 |
|
Gal kattedame
|
Om jeg husker rikgitig så kan blå flekker etter intramuskulære injeksjoner kan komme av to ting, den ene er når det settes inn væske for fort slik at blodkar sprenger, det andre er hvis en treffer en liten åre som sprekker og danner blåmerke.
|
|
|
#10 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noldusspørsmål om SIVi fikk tips om å massere stikkstedet for å spre utover det som ble sprøytet inn. Det virket suverent på lillebror og meg, i hvert fall. Jeg kjenner såvidt en svak stølhet når jeg klemmer på armen, ellers ingenting. Lillebror kjente ingenting i det hele tatt.
|
|
|
#12 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Noldusspørsmål om SIEldste barnet mitt fikk også et stor blå kul det sprøyta ble satt. Det kom mindre enn 5 minutt etter vaksinen. Helsesøster sa at det var et blodkar som sprakk.
|
|
|
|
#18 |
|
Audacious
|
Si det til hun som vaksinerte meg. "Nei, du kan ikke få den i venstre. Jeg må sette den i høyre. For noen ganger skal folk ha vanlig influensavaksine også, og da setter vi den i høyre, så hvis jeg setter denne i høyre vet jeg ikke hvilken det er." Jamen jeg skulle jo bare ha én vaksine, jo!
|
|
|
#19 |
|
|
Unnskyld, men
|
![]() |
|
|