Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noldusspørsmål om SI

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-09, 11:48   #1
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noldusspørsmål om SI

Det er klart at vaksinen gjør at man får symptomer på SI. Men hva er det i den sprøyten som gjør at man får så inne i grønne helvete vondt i armen?

Jeg har tatt mange vaksiner og sprøyter generelt i mitt liv, men kan ikke huske at jeg har fått SÅ vondt rundt stikkstedet før.

og

Gammel 21-11-09, 11:50   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noldusspørsmål om SI

Uffeda! Skal vi blåse på?

God bedring! Jeg aner ikke hva svare kan være, dessverre. Gleder meg til jeg selv skal til pers!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 12:53   #3
Left
Passiv

Standard

Vet ikke hva som er grunnen til det, men det er mulig det er mer irriterende for vevet det som sprøytes inn?
Jeg har selv tatt vaksinen, og hadde ikke vondt i armen utover litt stølhet eller hva jeg skal kalle det - og det var ikke så vondt at det hemmet bevegelse whatsoever. Det var litt ømt å ligge på den første natta, ellers ikke merket noe som helst jeg, annet enn at jeg har vært litt trøtt.

Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 12:57   #4
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er virkestoffet som er vevsirriterende.
Jeg fikk sprøyen på torsdag og har fremdeles veldig vondt i armen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 12:58   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Eller kanskje det er chipen som verker? )

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 13:16   #6
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Bortsett fra hestesprøyta som jeg fikk på ungdomsskolen, som nå er tatt ut av vaksineprogrammet, så har jeg aldri hatt så vondt etter ei sprøyte.

Smertene gav seg etter 3-4 dager. Jeg fikk også vite at det irriterer vevet.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 13:54   #7
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Jeg fikk også vite at det irriterer vevet.

Stemmer, derfor setter vi den helst i den armen folk ikke skriver med. Veldig mange blir ømme og støle i flere dager etterpå.
Den skal også settes veldig dypt, med en helt spesiell nål som er silikonbelagt, dette har jeg ikke vært borti før.

Gammel 21-11-09, 14:11   #8
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg lurer veldig på kvifor eg vart så veldig blå. Eg har høyrt at mange har fått hevelse, ømhet og smerter omkring stikkstaden, men eg var i tillegg svært blå. Det er over to veker sidan eg tok vaksina, og blåflekken er no gulbrun

Gammel 21-11-09, 14:18   #9
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg lurer veldig på kvifor eg vart så veldig blå. Eg har høyrt at mange har fått hevelse, ømhet og smerter omkring stikkstaden, men eg var i tillegg svært blå. Det er over to veker sidan eg tok vaksina, og blåflekken er no gulbrun

Om jeg husker rikgitig så kan blå flekker etter intramuskulære injeksjoner kan komme av to ting, den ene er når det settes inn væske for fort slik at blodkar sprenger, det andre er hvis en treffer en liten åre som sprekker og danner blåmerke.
Arrester meg dere andre i bransjen om jeg husker feil.

Gammel 21-11-09, 14:22   #10
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Vi fikk tips om å massere stikkstedet for å spre utover det som ble sprøytet inn. Det virket suverent på lillebror og meg, i hvert fall. Jeg kjenner såvidt en svak stølhet når jeg klemmer på armen, ellers ingenting. Lillebror kjente ingenting i det hele tatt.

Gammel 21-11-09, 15:29   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, nettopp. Jeg tenkte Statens Innkrevingssentral.

De kan svi litt de, altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 15:37   #12
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Eldste barnet mitt fikk også et stor blå kul det sprøyta ble satt. Det kom mindre enn 5 minutt etter vaksinen. Helsesøster sa at det var et blodkar som sprakk.

Mauser, jeg tenkte ikke på å massere. Det kan sikkert hjelpe vil jeg tro. Husker jo at helsesøster masserte litt rett etter stikket på barna mine.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 18:50   #13
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Massere? Ikke nå hvertfall! Aooooooo!

Gammel 21-11-09, 19:27   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

(Eller kanskje det er chipen som verker? )

Jeg tror det er chipen

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 19:38   #15
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg tror det er chipen

Hysj, hysj nå må du ikke røpe statshemmeligheter.

Gammel 21-11-09, 20:37   #16
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er nok chipen fra CIA, ja.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 09:17   #17
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Det er nok chipen fra CIA, ja.

CIA?
Trodde det var Skatteetaten jeg!

Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:28   #18
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Stemmer, derfor setter vi den helst i den armen folk ikke skriver med.

Si det til hun som vaksinerte meg. "Nei, du kan ikke få den i venstre. Jeg må sette den i høyre. For noen ganger skal folk ha vanlig influensavaksine også, og da setter vi den i høyre, så hvis jeg setter denne i høyre vet jeg ikke hvilken det er." Jamen jeg skulle jo bare ha én vaksine, jo!

Gammel 22-11-09, 12:06   #19
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Si det til hun som vaksinerte meg. "Nei, du kan ikke få den i venstre. Jeg må sette den i høyre. For noen ganger skal folk ha vanlig influensavaksine også, og da setter vi den i høyre, så hvis jeg setter denne i høyre vet jeg ikke hvilken det er." Jamen jeg skulle jo bare ha én vaksine, jo!

Unnskyld, men .

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.