Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkeinspirasjon

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-09, 20:53   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strikkeinspirasjon

Nå er det ordentlig høst igjen, og det er ingenting som er bedre enn å krype opp i sofaen på kveldstid og strikke. Jeg vet at det finnes en annen strikketråd, men den går på hva dere faktisk er ferdige med å strikke. Jeg ønsker meg en tråd om hva du vurderer å strikke.

Jeg synes nemlig det er så vanskelig å finne fine strikkeoppskrifter på nett.

Jeg har akkurat avsluttet alliums drømmekåpe og synes det var veldig gøy å strikke med tykt garn og tykke pinner. Da går det jo an å strikke til meg selv også.

Akkurat nå lurer jeg på denne:

Har du noe du lurer på om du skal sette i gang med?

Gammel 25-11-09, 20:56   #2
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkeinspirasjon

Åhåhå! Link til den kjolen/tunikaen/genseren!

Gammel 25-11-09, 20:57   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vær så god: http://sandnesgarn.no/StortBilde.asp...StiType=hefter

Gammel 25-11-09, 21:06   #4
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kyst på MAriustunika

Gammel 25-11-09, 21:07   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg har kyst på MAriustunika

Har du bilde? Jeg mener at jeg så en slik, men syntes at garnet var så tynt og hvis jeg skal strikke til meg selv, så tar det så laaaang tid.

Gammel 25-11-09, 21:08   #6
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns aldeles ikke det er vanskelig å finne fine ting på nett. Har du oppdaget Ravelry?

Når julegavene er ferdige, tenker jeg å strikke denne til meg selv:

Paper Dolls av Katie Davies.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 21:13   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg syns aldeles ikke det er vanskelig å finne fine ting på nett. Har du oppdaget Ravelry?

Takk. Jeg har hørt siden nevnt, men ikke sett så mye på den tidligere. Der skal jeg ta en titt.

Jeg liker å strikke raglan, men jeg er ikke riktig sikker på om det passer til mitt forholdsvis omfattende brystparti.

Gammel 25-11-09, 21:14   #8
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Ravelry er GENIALT!
Tar litt tid å komme inn i det, men etterpå vil du aldri noen sinne ha tom todo-liste.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 21:15   #9
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Har du bilde? Jeg mener at jeg så en slik, men syntes at garnet var så tynt og hvis jeg skal strikke til meg selv, så tar det så laaaang tid.

Gammel 25-11-09, 21:16   #10
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Vær så god: http://sandnesgarn.no/StortBilde.asp...StiType=hefter

Takk! Jeg tror det må bli årets - neste års selvfølgelig - nyttårsprosjekt.

Gammel 25-11-09, 21:48   #11
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker også Ravelry. Der finner jeg prosjekter som jeg drømmer om å strikke, og jeg blir aldri lei av å surfe rundt for å finne nye prosjekter. Problemet er bare at det stjeler strikketid.

Gammel 25-11-09, 21:50   #12
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan jo ikke strikke, men kan anbefale.

www.happyknitting.com

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 21:51   #13
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Ravelry er GENIALT!
Tar litt tid å komme inn i det, men etterpå vil du aldri noen sinne ha tom todo-liste.

Jeg var innom Ravelry, men skjønte ikkeno.

Gammel 25-11-09, 21:54   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg har nå registrert meg på Ravelry, og må innrømme at jeg ikke er helt inni det ennå. Et par av de tingene jeg syntes så interessant ut fantes i tillegg bare i en størrelse (og det var ikke min størrelse akkurat). Men jeg må kanskje gi det litt tid.

Gammel 26-11-09, 10:05   #15
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Tjorven:
på ravelry finnes det grupper og forum. Det finnes egne grupper for forskjellige kroppfadonger og kjønn, og i gruppene deles bilder av prosjekter som er strikket eller laget. Det finnes en stor gratis database, men også mengder av rimelige PDF-mønstre som du kan kjøpe. I tillegg kan du søke på garntype og se prosjekter som er laget av akkurat det garnet og omvendt.

Gammel 26-11-09, 10:22   #16
daffy

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må bare lære meg å strikke på ordentlig ser jeg. Jeg skulle ønske jeg var i stand til å strikke den tunikaen Tjorven har bilde av og den paperdollsaken.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 10:26   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Tjorven:
på ravelry finnes det grupper og forum. Det finnes egne grupper for forskjellige kroppfadonger og kjønn, og i gruppene deles bilder av prosjekter som er strikket eller laget. Det finnes en stor gratis database, men også mengder av rimelige PDF-mønstre som du kan kjøpe. I tillegg kan du søke på garntype og se prosjekter som er laget av akkurat det garnet og omvendt.

Jeg begynner å forstå rekkevidden. Dette må jeg bare bruke litt mer tid på (eller bør jeg det?). Det var jo bare enormt og dermed litt vanskelig å sette seg inn i i starten. Jeg snublet over et par andre FP-brukere også.

Gammel 26-11-09, 10:34   #18
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Tjorventunikaen likte jeg også. Kan en ganske nybegynner klare den, tro?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 10:44   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Tjorventunikaen likte jeg også. Kan en ganske nybegynner klare den, tro?

Den er ganske lett, og med tykt garn og tykke pinner går det fort også.

Gammel 26-11-09, 10:49   #20
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nå registrert meg på Ravelry, og må innrømme at jeg ikke er helt inni det ennå. Et par av de tingene jeg syntes så interessant ut fantes i tillegg bare i en størrelse (og det var ikke min størrelse akkurat). Men jeg må kanskje gi det litt tid.

Da må du lete mer, ja.

For noe som virkelig kjennetegner de fleste amerikanske oppskriftene jeg har prøvd, er at de finnes i mange flere størrelser enn de som er her hjemme. Her bruker jeg som regel det største jeg finner - i amerikanske oppskrifter er jeg ofte sånn midt på treet.

Jeg prøver å holde Ravelry-køen min på én side, det er ikke lett.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.