Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om man melder seg ut av Statskirken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-09, 12:28   #1
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Om man melder seg ut av Statskirken

Hvor blir man da gravlagt?

Personlig så vil jeg kremeres når jeg dør. Det vet mine nærmeste om. Men jeg ønsker at urnen skal plasseres i ei grav.

Kan man gravlegges på kirkegården når man har meldt seg ut, og f.eks meldt seg inn i Human Etisk Forbund? Jeg har hørt noen si ja, og noen sier nei. Jeg har ikke sett at det er andre kirkegårder enn den som er ved kirka her i min by.

Om noe tragisk skulle skjedd med et av mine kjære barn, så ville jeg også ønsket ei grav å gå til. Så mulig det er dumt å melde oss ut av Statskirken da, eller?

Jeg er langt i fra kristen. Tror ikke på Gud, tror ikke på noenting. Er nok helt klart ateist.

Men er litt opptatt av hvor asken min blir av etter min død.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 12:30   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om man melder seg ut av Statskirken

Man gravlegges på gravlund sammen med "alle andre". Det er vel lovfestet at alle by default skal gravlegges. Noen gravlunder har ikke-vigslet området hvis det er symbolsk viktig for den som potensielt skal ligge der, men mange ateister (inkl. meg) kunne ikke brydd seg mindre. Jord er jord.

Gammel 26-11-09, 12:36   #3
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jord er jord for meg osgå. Hvor jeg blir liggende er det samme. Bare jeg blir lagt en plass. Jeg har ikke noe tro på liv etter døden.

Takk for svar, Veronal.

Gammel 26-11-09, 13:51   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Satan kommer og tar deg.

Gammel 26-11-09, 13:56   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Satan kommer og tar deg.

Det er en lov som regulerer hvor man kan gjøre av lik i landet her. Så man ender på kirkegården åkke som ja. Det finnes noen få kirkegårder for muslimer og andre også, men hef'er legger man vel på vanlig kirkegård såvidt jeg vet.

Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 14:00   #6
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Satan kommer og tar deg.

Nå lo jeg. Høyt og støyende.

Gammel 26-11-09, 17:37   #7
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Nå lo jeg. Høyt og støyende.

Jeg også!

Gammel 26-11-09, 17:43   #8
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Man kan søke om forskjellige ting. Får ikke lov å grave ned urnen i blomsterbedet da. Må være en viss størrelse på tomten, så bor man i blokk så kan man vel glemme å få med seg urnen hjem. Og så må man visst ha noen vitner på at asken havner der man har søkt om at den skal.

..men man må altså søke.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 19:38   #9
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Kristoffer Scau fortalte på "Trygdekontoret" i går at han hadde tenkt å ha i testamentet sitt at de bare kunne kaste kroppen hans på dynga. Det er altså ikke lov fikk han vite.

Gammel 26-11-09, 19:44   #10
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Takk for svar.

Sitron, Satan kan bare komme og ta meg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:07.