Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lampe til å ha over spisebordet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-09, 21:54   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lampe til å ha over spisebordet

Jeg leter etter den ultimate lampa. Jeg liker mange, men jeg finner ikke Lampa.

Kriterier:

-Nøytral i fargen
-Gjerne glass eller elementer av glass
-Maks 2000, maks-maks 2500 tror jeg
-Skal passe til spisebord i eik
-Nærmeste vegg er tapetsert i noe brunt bastgreier, øvrige vegger hvite
-Kan desverre ikke være kjempediger
-Må gi diskret lys til koselige middager, men bordet skal også brukes til bla. arbeid, så den må også gi godt lys. Hmm. Dimmer?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 21:54   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lampe til å ha over spisebordet

Favorittlampa mi koster dessverre 7000 og mannen min sier det er uaktuelt...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 21:56   #3
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lampe til å ha over spisebordet

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Favorittlampa mi koster dessverre 7000 og mannen min sier det er uaktuelt...

Få se bilde av favorittlampa di da, det finnes jo mange fine etterlikninger av mye nå.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 22:03   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lampe til å ha over spisebordet

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Få se bilde av favorittlampa di da, det finnes jo mange fine etterlikninger av mye nå.

Du kan tro jeg har lett som en gal i flere måneder. Jeg finner ikke bilde. Jeg begynner å lure på om den bare eksisterer i mitt hode, men jeg HAR sett den. Den er av glass, ser ut som et bær(!), med masse glassklumper som henger sammen, liksom. :dårlig forklart: Den er nokså stor, rund, men ikke som en kule.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 22:06   #5
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lampe til å ha over spisebordet

Lampehuset kan ha ganske mye forskjellige lamper som ikke er så rådyre i mange forskjellige stiler. De har i alle fall stort utvalg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 22:13   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lampe til å ha over spisebordet

Takk! Har kikket gjennom alle de har, men finner ikke Lampa. Jeg likte imidlertid ganske godt den store, hvite Amandalampen med blomster. Nummer 86, tror jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 22:53   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lampe til å ha over spisebordet

De aller kuleste lampene har det med å være dyre:




ca 8000 danske - i Danmark.

Denne synes jeg er fin. 2000 svenske - skjønt det ikke høres ut som den optimale lampen for deg:

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 23:34   #8
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Lampe til å ha over spisebordet

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Favorittlampa mi koster dessverre 7000 og mannen min sier det er uaktuelt...

Tenk om du har den i 10 år så koster den deg bare 700 kroner året, under 2 kroner pr dag det. Såpass er det verd

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 00:08   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lampe til å ha over spisebordet

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Du kan tro jeg har lett som en gal i flere måneder. Jeg finner ikke bilde. Jeg begynner å lure på om den bare eksisterer i mitt hode, men jeg HAR sett den. Den er av glass, ser ut som et bær(!), med masse glassklumper som henger sammen, liksom. :dårlig forklart: Den er nokså stor, rund, men ikke som en kule.

Denne? Den koster i så fall 8500 (i Norge), og det er min favoritt også.






Den heter Foscarini Caboche.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 00:16   #10
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lampe til å ha over spisebordet

Den var kjempefin den siste lampa, og ligner også på beskrivelsen.

Ønsk dere lampepenger til jul, og klin til med resten selv hvis du virkelig har lyst på den.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 00:24   #11
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lampe til å ha over spisebordet

På Living har de en lampe som heter Orissa, har du sett den. Vil ikke si at den ligner, men kan kanskje funke om du vil ha noe rimeligere. Jeg har sett den IRL og synes den er fin. Det er en slags rund lampe med lysekrone-effekt.

(lampe nederst til høyre - koster 1499)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 01:00   #12
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lampe til å ha over spisebordet

Vi har denne over spisebordet vårt og er veldig fornøyd. Lyser veldig godt.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 07:53   #13
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lampe til å ha over spisebordet

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Denne? Den koster i så fall 8500 (i Norge), og det er min favoritt også.






Den heter Foscarini Caboche.

Den er bare så sinnsykt fin. Finnes den i noen norske nettbutikker?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 08:05   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lampe til å ha over spisebordet

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Den er bare så sinnsykt fin. Finnes den i noen norske nettbutikker?

Denne har norsk nettadresse, men jeg ville ha sjekket grundig for å kontrollere at de faktisk sender fra Norge:
http://www.villaeuropa.no/product_in...roducts_id=304

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 09:48   #15
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Lampe til å ha over spisebordet

Er det noe sånt som denne du mener?



Ellers synes jeg denne er ganske fin, men aner ikke hva den koster:

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 09:49   #16
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Lampe til å ha over spisebordet

Denne forhandels av Elektro Armatur, men aner ikke hva den koster heller. Den heter forøvrig Rebell.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 09:54   #17
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lampe til å ha over spisebordet

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

På Living har de en lampe som heter Orissa, har du sett den. Vil ikke si at den ligner, men kan kanskje funke om du vil ha noe rimeligere. Jeg har sett den IRL og synes den er fin. Det er en slags rund lampe med lysekrone-effekt.

(lampe nederst til høyre - koster 1499)

Jeg får ikke opp linken over, men den fører til denne lampen hvertfall

Jeg også ønsket meg den svindyre lampen over, som Teofelia linker til. Jeg MÅTTE ha den, men det ble rett og slett for dyrt... (8500 er for den største tror jeg? det er flere størrelser, ned til 3500 mener jeg å huske, men da er den liten). Så jeg endte opp med lampen fra living istedet Den er fiin!


Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 18:10.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 10:02   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lampe til å ha over spisebordet

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

J(8500 er for den største tror jeg? det er flere størrelser, ned til 3500 mener jeg å huske, men da er den liten).

Nånei, du. Den store koster 13 000–15 000. Heldigvis er den uaktuell uansett, siden den er så veldig stor. Det er den mellomste som er i fornuftig størrelse til en spisestue, og den ligger på mellom 7–8500, avhengig av om man bestiller den fra utlandet eller kjøper den i butikk i Norge.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 10:06   #19
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lampe til å ha over spisebordet

Så artig. Ser at mitt bilde ikke kom med, men det var akkurat den lampa du har lagt ut bilde av som jeg prøvde å legge inn bilde av jeg også.

Kjempefin lampe.

Den er jo ikke lik som en kopi, men har noe av den samme feelingen.

(selv om jeg synes den 'bærlampa' var utrolig griselekker da)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 10:14   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lampe til å ha over spisebordet

Opprinnelig lagt inn av Ullvott, her.

Ellers synes jeg denne er ganske fin, men aner ikke hva den koster:

Originalen av den heter Verner Panthon Fun og koster rundt 7000 kr. Den er rålekker. Den på bildet er en etterligning og trolig billigere.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no