Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

… men hva er det nye "50-retro"?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-09, 11:36   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

… men hva er det nye "50-retro"?

Sånn for å være litt frempå? Det er jo way too late å prøve å finne 50-tallsgodbiter på loppiser, nå som Knerten har dratt hver eneste lille plaststol back to chic. Akkurat nå holder jeg på å tømme et helt hus med diverse helt tilbake fra sent 60-tall, og jeg er veldig lite nipsete av meg. Hva kommer jeg virkelig til å angre på å ha kvittet meg med?

Jeg beholder den stramme sofaen i grønt og mørkebrunt fra tidlig 80-tall, den har nok vært sittet i til sammen 34 ganger. Den forskyver det heslige lillehammermonsteret fra høtta. De mørkebrune skinnstolene skulle jeg også gjerne beholdt, men de er rett og slett for vonde å sitte i.

En typisk føre-var-sak for meg er alt tinnet. Jeg liker det fremdeles ikke, men det ser jeg for meg at jeg kommer til å synes er morsomt nok om kun kort tid. Jeg begynner å se detaljene, og ikke bare tinnet, liksom. Og klassiske serviser blir så klart med.

Men jeg kommer ikke til å ønske meg grønne keramikkfat og snirklete smijernslamper ever again, gjør jeg vel? Det er for tett i fortiden min. Eller?

:gjenbruk er godbruk:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:38   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: … men hva er det nye "50-retro"?

Jeg fant for øvrig restene etter den gamle spisestuen, to enkeltstoler. Teak og sort stoff, de var bare superflotte. Resten ble gitt til et vennepar av oss som malte dem vinrøde og trakk dem om. :hulke:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 16:44   #3
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: … men hva er det nye "50-retro"?

Grønne keramikkfat, ja. Smijernsting, nei.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 08:35   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: … men hva er det nye "50-retro"?

Kommer messing noengang til å bli kult? Kan jeg kvitte meg med alle messingstakene eller vil jeg angre om tjue år?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 10:00   #5
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: … men hva er det nye "50-retro"?

Hyacinth: De messingstakene kan du spraylakkere. Om du kan komme til å angre deg om 20år kan hende, men slikt kan man ikke tenke på!

Man må ta utgangspunkt i det man liker her og nå, om man ikke har veldig stor plass til oppbevaring. Men man kan jo ikke lagre alt mulig med tanke på om det kan komme til å bli "hot" igjen...

__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 16:42   #6
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: … men hva er det nye "50-retro"?

Jeg tenker også at grønne keramikkfat er en mulighet, mens smijern =

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 17:03   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: … men hva er det nye "50-retro"?

Altså, et grønt og mørkeblått keramikkfat?

Ellers var det ikke meningen at tråden skulle handle kun om mitt skrapstæsj, altså, så kom igjen - hva vil vi angre på at vi kastet om 10 år?

Ingen respons på tinnet mitt?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 17:18   #8
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: … men hva er det nye "50-retro"?

Jeg hørte en dame som driver bruktbutikk si at hun trodde tinn blir det "neste".

Messinglysestaker, ikke sånne robuste, knudrete, men de litt finere, tror jeg også kan være lurt å spare på en liten stund til, i hvert fall. Jeg kunne godt tenkt meg en samling som jeg setter sammen i gruppe. Tror det kunne vært fint. Litt sophistikert, lizzom.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 18:06   #9
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: … men hva er det nye "50-retro"?

Hvis vi ser bort fra hva som er "inn" og ikke, skifter du selv smak altså? Sånn helt, fra ytterpunkt til ytterpunkt? For hvis du virkelig ikke kan se for deg at du liker et grønt og blått keramikkfat (som jeg selvfølgelig synes høres kjempeflott ut, ettersom vi overhodet ikke deler smak ), er det en reell risiko for at du kommer til å angre om ti år?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 18:10   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: … men hva er det nye "50-retro"?

Smaken min endrer seg defintivt med årene, ja, og med trendene også. Det er en grunn til at jeg ikke kjøpte furumøbler sist jeg jeg kjøpte sofa. Jeg kaster ikke dyre ting selv om de blir umoderne, det er noe helt annet.

I 1987 gikk jeg i selebukse og rosalilla mohairgenser. På jobb i dag gikk jeg litt annerledes kledd. Det er ikke snakk om at jeg løper hodeløst etter de som sier hva som er kult, det er marked, vaner og eksponering som endrer kjøpsmønster gjennom smaksforandring. Det er ganske kult, faglig sett. Hvis man ikke synes marked er en styggeting, da.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 18:13   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: … men hva er det nye "50-retro"?

Og poenget mitt her er jo at jeg så klart ikke kan beholde et helt dødsbo uten et hus å ha det i, og den dyrekjøpte erfaringen med teakspisestuen tilsier at man av og til kan angre eller være fortvilet over at ting kastes eller blir endret - selv om man syntes det var en god idé på den tiden.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 18:16   #12
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: … men hva er det nye "50-retro"?

Vi har dessverre måttet tømme tre dødsbo i løpet av et år, og dette er et perspektiv jeg må innrømme at jeg overhodet ikke har hatt med meg. Derfor blir jeg litt nysgjerrig, og spør som jeg gjør.

(Men vi kan sikkert ta en diskusjon om markedet som Eternal Evil en kveld! Men for en gangs skyld var dette et reelt spørsmål, ikke et politisk innlegg. )

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 18:22   #13
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: … men hva er det nye "50-retro"?

Jeg hadde nok ikke beholdt noe i dag fordi det kanskje blir moderne igjen om ti år og om det ikke hadde hatt noen affeksjonsverdi for meg. Det finnes sikkert brukthandler og loppemarkeder om ti år også.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 19:22   #14
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: … men hva er det nye "50-retro"?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

I 1987 gikk jeg i selebukse og rosalilla mohairgenser. På jobb i dag gikk jeg litt annerledes kledd.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 13:37   #15
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: … men hva er det nye "50-retro"?

Jeg kjøper for det meste møbler/gjenstander fra 50/60-tallet og jeg har mange lysestaker og noen fat i tinn. Synes det er kjempefint! Om det er "in" eller ikke, bryr jeg meg ikke om. Eller har vi sofa i grønt ullstoff/teakbein og en lenestol som hører til, salongbord, sjenk, spisestuestoler, lite skrivebord og et lite skap. Blomstrete puter i orange og brunt. Alle møblene i stua er av teak, bortsett fra spisebordet.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no