Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

I går var det handlefri dag - tenker du over kjøpepraksisen din?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-09, 13:07   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

I går var det handlefri dag - tenker du over kjøpepraksisen din?

Knotete overskrift.

Men i går var det handlefri dag. Noe jeg tror de aller fleste kanskje bryr seg lite om en mnd før jul.. Men jeg så litt om det på tv.

Det slo meg litt at jeg ikke er så veldig bevisst handlingen min. Jeg kjøper det vi trenger stort sett, og handlingen min er nok mye mer ut i fra økonomi, enn ut i fra miljø.

Men er dette i endring? Tenker du miljø når du handler? Særlig nå til jul? Både ift antall gaver og hva du kjøper/gir? Kjøper du kun ting? Eller opplevelser også?

Jeg har jo kjøpt opplevelse til Frank i år, men siden det innebærer flyreise er det ikke akkurat en miljøvennlig gave.

Her står det litt om temaet, samt hva man "bør" unngå å kjøpe for mye av: http://miljofokus.wordpress.com/

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54.