Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilken risgrøt er best?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-09, 20:37   #1
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Hvilken risgrøt er best?

Ja, hvilken type sverger du til når det gjelder den hellige julegrøten?
Og har du noen gode triks i ludo for å få den helt perfekt?

Jeg leste på nettet i dag ett tips om en dæsj rømme i grøten til slutt, noen som har prøvd det?

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 20:40   #2
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken risgrøt er best?

Fjordland???
Neida, til jul blir det hjemmelaget, men jeg har ingen sterke meninger om grøtristype. Jeg må ha litt rømme i grøten v. servering. Det er kjempegodt, men gutta mine liker det ikke, så da blir det til at vi bare har rømme som tilbehør på bordet.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 20:42   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forstår at jeg omtrent banner i kjerka nå, men jeg synes den femminuttsgrøten til toro er god jeg. Smaker godt vanilje i den.
Ellers er jo ekte grøt godt - først å koke ris, så koke det inn i melk og stilen der. Kanskje med en vaniljestang i koketiden. Langvarig matlaging...men den på 5 minutter synes jeg er god. - Men nå er jeg ingen grøtelsker jeg da.

Gammel 02-12-09, 20:42   #4
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Husker ikke, men mener jeg bruker Ming ris.
Koker opp som skrevet på pakken og inn i stekovnen. Da blir den kjempegod.
I hverdagen, har grøt en gang pr uke, blir det Fjordland-

Gammel 02-12-09, 20:43   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanlig langkokt grøtris. Og ikke noe vann i, jeg bare koker ris i melk. Som regel koker jeg den opp og lar den stå noen timer i kald stekeovn.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 20:44   #6
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns definitivt Fjordland sin er best. Men vi lager den oftest sjøl pga prisen.

Gammel 02-12-09, 20:44   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Langkokt grøtris (geisha). Kokes i to-tre timer med masse smør og sukker i.

Gammel 02-12-09, 20:49   #8
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Husker ikke merke, men den må koke lenge iallefall, nesten en time, men den er den desidert beste.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 20:50   #9
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Men denne tråden ligger vel på feil sted vel?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 20:50   #10
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Geisha er det ja.

Gammel 02-12-09, 20:53   #11
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Ligger tråden på feil sted? Nisj...

Gammel 02-12-09, 20:53   #12
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Geisha og langkokt ja.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 20:54   #13
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Geisha er det ja.

Forresten er det denne jeg også bruker.. koker opp kun på melk, smør og sukker.
Kokes først ca 10 min før jeg setter den inn i kald stekeovn i 5-6 timer (eller natta over), så kokes den opp igjen med ekstra melk.

Jeg liker denne grøten godt, men nå oppdaget jeg nettopp at min sønn ikke likte den.. han likte bedre Fjorland..

Så, jeg prøver å finne en annen oppskrift eller grøtmerke som kanskje fungerer enda bedre..

Gammel 02-12-09, 20:58   #14
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Shamu: Propellen vil ikke ha sånn vond grøt han heller, han vil ha den gode i pakkene fra Fjordland Jeg setter den også på langkoking.

Gammel 02-12-09, 20:58   #15
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Shamu: Propellen vil ikke ha sånn vond grøt han heller, han vil ha den gode i pakkene fra Fjordland Jeg setter den også på langkoking.

Godt å se at det ikke bare er min gutt som er så sær..

Gammel 02-12-09, 21:09   #16
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker alltid Geisha, men til julegrøten slår jeg ekstra til med helmelk, gjerne en skvett fløte og i det hele tatt. Den står leeenge og godgjør seg på svak varme, avslutter med sukker, salt og en dæsj meierismør.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 21:15   #17
Maya80

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Her brukes fjordland, enkelt og greit. Om jeg nå til nøds må koke den i kjelen blir det toro sin.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 21:29   #18
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Toro

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 21:29   #19
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vi spiser i grunnen sjelden grøt, og skal jeg lage bruker jeg Toro sin røde pakke (den som skal koke i 25 min, den blå som skal koke i 5 syns jeg ikke er god i det hele tatt) eller Fjordland hvis det bare er jeg som skal ha.

Mine svigerforeldre har hatt ordentlig grøt hver eneste lørdag i alle år, og min svigermor var mildt sagt skeptisk når de skulle komme hit på Toro-grøt.
Men hun ble veldig positivt overrasket og syns den var god.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 21:38   #20
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Geisha. Koke ris og vann først, så (minst) en time med H-melk.

Jeg gikk egentlig ikke inn i tråden for å svare på spørsmålet, bare for å finne ut hvorfor det ligger en tråd om grøt under reise- og fremmedspråkforumet. Tenkte HI kanskje var i utlandet og skulle prøve å gjenskape sin norske barndoms drømmejulegrøt,

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.