Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Q-park, eller var det KU-park?!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-09, 09:25   #1
Left
Passiv

Standard

Q-park, eller var det KU-park?!

Nå er jeg rasende på disse parkeringsbetjentene som frekventerer området her vi bor.
Vi har parkeringsbevis i vinduet på bilen. Og hvorfor skal vi oppgi bilnummer til boligkontoret, når de ikke bruker den lista med nummer anyhow?!
Nå har vi fått parkeringsbot TO ganger fordi beviset ikke har vært synlig i ruta i flg. Q-park. Første gangen hadde vi vært på et kjøpesenter tidligere på dagen, og lappen derfra lå delvis over park-beviset vårt. Det gikk fint å se at vi har parkeringsbevis.

På mandag da jeg satte fra meg bilen, la jeg på ei sånn sølvmatte som skal beskytte frontruta slik at man slipper å skrape så mye is. Naturlig nok så man ikke lappen, men som sagt har de lister med bilnummer over biler som har lov til å stå her.
De hadde ikke sett parkeringsbeviset om ruta var full av is heller, så hva mener de egentlig man skal gjøre? Ut hver time hele døgnet for å skrape is eller?
Hva hvis man reiser bort på juleferie uten bil, og den snør ned? Skal man måtte sørge for bilpass? At noen må komme å holde bilen fri for snø og is 24/7?

De har ikke garasjer til alle som leier her, så da må det vel være lov til å beskytte bilen sin med f.eks topphatt eller et teppe på ruta nå når det kommer så masse snø uten å være redd for bot?!

Jamfør tråden vi hadde tidligere om yrkersgrupper man hadde fordommer imot; jeg kan i hvert fall si at jeg ikke har fått mindre fordommer mot parkeringsvakter.

Sånn - da har jeg fått av meg litt frustrasjon.

Sist redigert av Left : 03-12-09 kl 09:39.
  Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 09:44   #2
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Q-park, eller var det KU-park?!

Det er i allefall parkeringsbøter jeg hadde klaget høylytt over.
Vi bor i et land hvor det detter ned sånn hvitt fra himmelen, ergo kan i ikke holde ruta is og snøfri hele tiden.
De har lister, da får de jammen forholde seg til de også, det tar sikkert kortere tid å sjekke lista en det tar å skrie bota.

Gammel 03-12-09, 09:46   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Dette er det bare å klage på. De prøver seg - men dette skal de ikke slippe unna med.

Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 09:49   #4
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Skjønner godt at dette er frustrerende. Klage er en selvfølge ja, og jeg håper virkelig at dere får medhold, uten problemer underveis.

Lykke til.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 10:55   #5
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

De bøtene hadde jeg klaget på! De prøver seg og satser sikkert på at folk ikke klager.

Gammel 03-12-09, 10:58   #6
Left
Passiv

Standard

Jeg klager selvsagt, og med stor sannsynlighet slipper vi å betale, men det er liksom prinsippet i det. Er parkeringsvakter generelt sett d u m m e r e enn befolkningen forøvrig?
De klarte å brette det teppet på ruta unna slik at de fikk brettet bota fint under pusseren, men de klarte ikke å brette til side slik at de så parkeringsbeviset

Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 11:00   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Er parkeringsvakter generelt sett d u m m e r e enn befolkningen forøvrig?

Jepp. Og mindre empatiske enn en sulten hvithai.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 11:06   #8
Left
Passiv

Standard

Bare for å dra den enda litt lenger; på lørdag fikk sambo se at det gikk et vesen rundt bilen vår og kikket. Joda - Q-parkansatt. Han gikk ut og spurte hva de holdt på med, og da fikk han beskjed om å flytte bilen - den sto skjevt

Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 11:13   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skuddpremie. Det eneste som hjelper.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 11:25   #10
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

De klarte å brette det teppet på ruta unna slik at de fikk brettet bota fint under pusseren, men de klarte ikke å brette til side slik at de så parkeringsbeviset

Beklager, altså, men .

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 14:42   #11
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Bilen sto skeivt?? ... IQ-studie helt klart interessant!

Også dårlig erfaring med Q-park. Aldri dra kortet i parkeringshus hvor Q-park har ansvaret. Da kan timesprisen bli 2500,-. Fikk tilbake pengene etter klaging, men de beklaget ikke og det virket bare som de prøvde seg. Som om 5000,- ut ikke blir oppdaget.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.