Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Glyserol i stedetfor tragant i marsipan?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-09, 09:24   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glyserol i stedetfor tragant i marsipan?

Er det noen som har prøvd det? Mannen var innom apoteket på onsdag og kjøpte Glyserol som jeg skulle ha til en glasur, og da spurte han også etter tragant siden jeg vil lage marsipan i jula, men de sa han kunne bruke Glyserol i stedet (tragant var jo også steike dyrt). Det står også på flasken, ser jeg. Men hvilket forhold, samme som tragant?

Gammel 04-12-09, 09:26   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glyserol i stedetfor tragant i marsipan?

Hva er tragant og hvorfor bruker du det i marsipan? Vi bruker det aldri, i hvert fall. Ikke glyserol heller.

Gammel 04-12-09, 09:28   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gir den rette konsistensen, seigheten. Jeg har bare laget marsipan uten selv, men har smakt marsipan med tragant, og det gir liksom det lille ekstra synes jeg. I nesten alle marsipanoppskrifter står tragant oppført.

Gammel 04-12-09, 09:31   #4
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har aldri sett noen oppskrift da; mamma har laget marsipan hver jul hele livet mitt uten. En av de tingene jeg synes er bedre med marsipanen hennes er at den ikke er seig enn den kjøpte (men heller ikke tørr eller sprø).

Jeg kan altså ikke svare på spørsmålet ditt.

Gammel 04-12-09, 11:46   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, glyserol har jeg stående til å ha i såpeboblevannet. Gi meg en lyd om hvordan det går da.

Gammel 04-12-09, 11:51   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Åjaaa det kan jeg jo også bruke det til.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:20.