|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Glyserol i stedetfor tragant i marsipan?Er det noen som har prøvd det? Mannen var innom apoteket på onsdag og kjøpte Glyserol som jeg skulle ha til en glasur, og da spurte han også etter tragant siden jeg vil lage marsipan i jula, men de sa han kunne bruke Glyserol i stedet (tragant var jo også steike dyrt). Det står også på flasken, ser jeg. Men hvilket forhold, samme som tragant?
|
|
|
#2 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Glyserol i stedetfor tragant i marsipan?Hva er tragant og hvorfor bruker du det i marsipan? Vi bruker det aldri, i hvert fall. Ikke glyserol heller.
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Glyserol i stedetfor tragant i marsipan?Det gir den rette konsistensen, seigheten. Jeg har bare laget marsipan uten selv, men har smakt marsipan med tragant, og det gir liksom det lille ekstra synes jeg. I nesten alle marsipanoppskrifter står tragant oppført.
|
|
|
#4 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Glyserol i stedetfor tragant i marsipan?Jeg har aldri sett noen oppskrift da; mamma har laget marsipan hver jul hele livet mitt uten. En av de tingene jeg synes er bedre med marsipanen hennes er at den ikke er seig enn den kjøpte (men heller ikke tørr eller sprø).
|
|
|
#5 |
|
Live and let live
|
Sv: Glyserol i stedetfor tragant i marsipan?Ah, glyserol har jeg stående til å ha i såpeboblevannet. Gi meg en lyd om hvordan det går da.
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Glyserol i stedetfor tragant i marsipan?Åjaaa det kan jeg jo også bruke det til.
|
![]() |
|
|