Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bilstol bakovervendt til snart-3-åring på 20 kg

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-09, 16:36   #1
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Bilstol bakovervendt til snart-3-åring på 20 kg

Hva i alle dager bør vi velge?

Vår treåring er litt over snittet svær, han er en meget robust gutt som veier ca 20 kg. Det gamle setet hans har vi snudd til forovervendt fordi vektgrensene ikke tillot mer enn 18 kg bakovervendt.

Men vi vil nok gjerne ha han bakovervendt en stund til, han blir 3 år i februar, og han trives bakovervendt også. Det er bare dette med tyngden som gir oss litt hodepine i bilstolsammenheng.

Jeg vurderer å kjøpe beltestolen Britax kidplus som de selger på tilbud på Barnas hus nå, men jeg synes jo egentlig han er for liten. Det føles mye tryggere å ha han bakovervendt på lange turer til han er 4 år.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 16:49   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilstol bakovervendt til snart-3-åring på 20 kg

Har du forsøkt Britax TWE? Vi brukte det helt til vi snudde nå nylig.

Gammel 07-12-09, 16:50   #3
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Det er flere seter som går til 25 kg bakovervendt. Det eneste jeg har erfaring med er Britax Two-Way Elite, og det er ok. God plass til en stor gutt! Enkelt å feste, og kan finnes på salg innimellom. Jeg ville heller ikke ha snudd en treåring ennå.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 16:57   #4
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Britax two way elite har de på Babyshop til 2699,-. Det går vel mot at jeg kjøper det, tror jeg.

Fake it 'til you make it
Gammel 07-12-09, 16:58   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette setet får du jevnlig ned i 1500 på tilbud, trur eg.

Gammel 07-12-09, 16:58   #6
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Men egentlig synes jeg dette setet ser ut til å ha mye bedre nakkekomfort:

Det koster bare 1000,- ekstra...

Fake it 'til you make it
Gammel 07-12-09, 17:01   #7
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Når pleier slike tilbud å være egentlig? I januar?

Dette med nakkepolstring er kanskje ikke det mest essensielle, barnet er snart tre år og sovner egentlig sjelden i bilen. Eller tar jeg aldeles feil?

Og hva i huleste gjør jeg i mellomtiden... Jeg har egentlig veldig lyst til å ha nytt, bakovervendt sete når vi skal på turer i jula, da skal vi kjøre en del bil, mye mer enn til hverdags. Vanligvis blir det jo omtrent ikke kjøring i hverdagen siden vi er nabo med barnehagen, og jeg har drøyd innkjøpet.

Fake it 'til you make it
Gammel 07-12-09, 17:13   #8
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Skikkelig bilsikring er billig livsforsikring.

Jeg tror jeg hadde kjøpt og sagt til prisen.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 17:16   #9
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Jeg er enig med deg, Dragen. Jeg kan heller spare penger på ullsokker.

Fake it 'til you make it
Gammel 07-12-09, 17:17   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Du kan jo alltids ringte til Babyproffsen og Happyland over grensen og høre hva prisen ligger på der?

Gammel 07-12-09, 18:54   #11
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde heller valgt TWE enn Multitech, men det fordi benplassen er så dårlig i multitech. Den må stå inntil seteryggen dermed blir benplassen liten. Mange sier at man kan sette den med slik benplass man ønsker, men det er feil.

Min 4åring sover veldig fint i TWE, og har også utrolig god vokseplass. Men hun er litt mindre i str enn din gutt da.

TWE finner du til fast lavpris på Barna Hus til 1990kr.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 19:08   #12
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg er enig med deg, Dragen. Jeg kan heller spare penger på ullsokker.

Vi løste jo dette ved å kjøpe en bil som var så dyr at to av setene sto mot kjøreretningen. Så jeg kan skryte på meg bakovervendt seksåring. Men han er da heller ikke passert 20 kg.

Gammel 07-12-09, 19:12   #13
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Dyr bil hadde vært helt greit! Skal vi gifte oss, Dragen? Men jeg tror det blir Barnas hus og Britax TWE på meg. Det er kanskje like lurt som å gifte seg med en drage.

Fake it 'til you make it
Gammel 07-12-09, 19:15   #14
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Babyshop (her i hvertfall) har søndagsåpent til helga med 20% på alle bilstoler. Tips.

Gammel 07-12-09, 21:40   #15
Cielo
Superduperaktiv

Cielo sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Britax TWE har fungert veldig fint bakovervendt til vår fireåring, han er 115 cm og har passert 20 kg.

Gammel 07-12-09, 21:52   #16
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Dyr bil hadde vært helt greit! Skal vi gifte oss, Dragen? Men jeg tror det blir Barnas hus og Britax TWE på meg. Det er kanskje like lurt som å gifte seg med en drage.

Lurere, vil jeg tro, i og med at jeg har rykte på meg for å spise folk. Med ketchup.

Gammel 07-12-09, 22:16   #17
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Jeg har en 4 1/2 åring bakovervent i multitech . 109 cm lang og 17 kg . Multitech skal ikke stå inntil sete forann , det skal helst ha minimum 10 mm mellom sete og stolryggen foran og skal ikke lene seg på forsete . Du kan sette det lengre ut på sete og få bedre plass . det ble jeg demonstrert av en ansatt hos Britax sin svenske importør . Men jenta sitter greit nok med sete i vanlig posisjon .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 22:19   #18
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Britax TWE koster 1999,- på Barnas Hus.

Poden på 4 år har mye å vokse på. De fleste barn vokser i fra setene i lengde før vektgrensen.

Gammel 07-12-09, 22:20   #19
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ciela

Jeg har en 4 1/2 åring bakovervent i multitech . 109 cm lang og 17 kg . Multitech skal ikke stå inntil sete forann , det skal helst ha minimum 10 mm mellom sete og stolryggen foran og skal ikke lene seg på forsete . Du kan sette det lengre ut på sete og få bedre plass . det ble jeg demonstrert av en ansatt hos Britax sin svenske importør . Men jenta sitter greit nok med sete i vanlig posisjon .

Jeg snakker om seteryggen foran der med bena.
Besøkte to utstyrsbutikker i Sverige. Den ene sa at den kunne monteres med benplass, mens den andre sa at den måtte stå inntil (fremme med bena).
Det viste seg at det var den andre som hadde rett, den skal stå inntil seteryggen.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 23:46   #20
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Vi kjøpte Multitech til gutten vår når han var 2,5. Besteforeldrene kjøpte samtidig TWE til å ha i sin bil. Syns MT virker mer komfortabel.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.