Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vanlig pris for kjøreopplæring

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-09, 11:04   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Vanlig pris for kjøreopplæring

Jeg har en datter som sparer til kjøreopplæring og førerkort.

Er det noen som vet hvor mye man cirka må regne med det vil koste?

Det er selvfølgelig avhengig av hvor mange kjøretimer man trenger, men sånn cirka? Det er sikkert ulike priser i forskjellige byer.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 11:23   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig pris for kjøreopplæring

Vet ikke om det er noe forskjell på byene, men finnes sikkert forskjeller. Gå inn på en kjøreskole i nærheten av deg og sjekk. Her har du et eksempel, så får du kanskje en peiling på hva det kan koste. Gå inn på førerkort bil, så får en opp pakkepriser med så og så mange kjøretimer inkludert. Herlighet så dyrt det er og ta førerkort nå.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 11:42   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke hvordan prisene ligger an nå, men tror det er dyrere enn da jeg tok lappen i 1999, og da betalte jeg rundt 18.000,- kroner totalt med 24 kjøretimer (hadde aldri kjørt før, kunne hatt færre timer om jeg hadde øvelseskjørt), oppkjøring og hele pakken. Stod på første oppkjøring og teorieksamen, ellers hadde det fort blitt dyrere. Det kostet jo rundt 2000,- kr bare for oppkjøringen. Nå er det førstehjelpskurs og diverse annet i tillegg, som det ikke var for 10 år siden da jeg var til pers.

Gammel 10-12-09, 11:44   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På den lista jeg sjekket var prisen over 18000,- for pakke med bare 5 kjøretimer som gjaldt nå.

Gammel 10-12-09, 11:46   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelpes?!

Gammel 10-12-09, 11:49   #6
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Så koster hver kjøretime 550,- utover det i tillegg. Det har blitt dyrt ja. Tror jeg betalte bare rundt 8000,- kroner i 1990, og da var jo det rådyrt, for da hadde akkurat noen sånne nye pakker med langkjøring og mørkekjøring kommet.

Gammel 10-12-09, 11:51   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Over et halvt tusen for én kjøretime, det er jo helt sykt! Jeg betalte 330,- kroner per kjøretime for 10 år siden og syntes det var helt hårreisende.

Gammel 10-12-09, 11:57   #8
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vanvittig dyrt. Datteren min holder på nå. Nytt er også at de må ha trafikalt grunnkurs. Bare det koster 3000,-. Takk og lov at besteforeldrene har spart penger på en konto til henne, som antakelig vil dekke mesteparten.

Hvorfor er det så dyrt, tro?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 12:12   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Hvorfor er det så dyrt, tro?

Det lurer jeg også på. Jeg måtte betale lappen selv men håper jeg, om ikke betale hele lappen, hvertfall kan sponse ungene mine med en del av den. De har sparekonto så det blir nok ikke så stort problem, men det er kjipt at så mye penger går i serfitikat-sluket. Bil er jo grisedyrt det også, og det er mye annet de trenger penger til i den alderen.

Gammel 10-12-09, 12:19   #10
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg betaler 275 kr timen, og har stort sett dobbelttimer, slik at jeg får kjørt ganske mye pr. gang. I tillegg kommer jo alt det obligatoriske. Jeg tror jeg skal greie å slippe unna med ca 15-18000, men hvis hun ikke har øvelseskjørt mye, så blir det fort 20-25 000.

Gammel 10-12-09, 12:24   #11
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Vår eldste datter fikk lappen for et år siden.
Alt i alt med oppkjøring og alt som skal være med kom lappen på ca 30000. (Mulig det var mer også, husker ikke helt.)
Hun hadde helt normalt med kjøretimer, så det er dyyyyrt.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 12:26   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innser at det var greit jeg kjørte opp i 93. Jeg brukte 10 000. Nå er vel det summen bare for basispakken

Gammel 10-12-09, 12:54   #13
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Innser at det var greit jeg kjørte opp i 93. Jeg brukte 10 000. Nå er vel det summen bare for basispakken

Basispakken her i området kom på godt over 15 k.

De trafikkskolene jeg har snakket med, mente det var urealistisk at noen kom under 20 nå, da skulle man i så fall bare trenge 2 kjøretimer.

:har penger på konto, men vegrer å bruke dem:

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 10-12-09 kl 14:06.
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 13:16   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg betaler 275 kr timen, og har stort sett dobbelttimer, slik at jeg får kjørt ganske mye pr. gang. I tillegg kommer jo alt det obligatoriske. Jeg tror jeg skal greie å slippe unna med ca 15-18000, men hvis hun ikke har øvelseskjørt mye, så blir det fort 20-25 000.

Det er ekstremt billig i forhold til i Oslo. Jeg betaler 550 pr kjøretime (1100 for dobbeltime), 3100 for trafikalt grunnkurs og mørkekjøringsdemonstrasjon, 4000 for glattkjøring, 5800 for langkjøring, 2600 for førerprøve + oppvarming, 750 for førstehjelp, + litt over 1000,- for teoriprove, førerprøve og førerkort. Så jeg betaler ca 18.000,- kun for det obligatoriske + lærebok.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 14:36   #15
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Fytti sier jeg bare.
Godt eldstegutten min har valgt å bruke konfirmasjonspengene sine på å ta lappen.
Han har tatt Tragfikalt grunnkurs og mørkekjøringsdemoen allerede.
(Trafikkskole som inngikk sammarbeid med ungdomsskolen)
Så nå er det bare å vente til våren, da er han 16 år og kan begynne å øvelseskjøre.
(innrlmmer glatt at jeg gjerne skulle kjøpt et vrak av en bil han kunne øve med i starten, men må nok ta bilen min...)

Gammel 10-12-09, 14:39   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj, jøje meg. Det har blitt dyrt ja. Jeg kjørte opp for 7 år siden og da betalte vi (les: mamma og pappa) totalt like under 15000 for alt det obligatoriske, oppkjøringen og en pakke med 10 kjøretimer.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 14:49   #17
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror vi endte på i overkant av 25 000 for min oppkjøring i sommer. Det inkluderer ikke det traffikale grunnkurset.

Gammel 20-08-10, 02:03   #18
Fru zikk-zakk
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2010
Fru zikk-zakk har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja, det kan jeg fortelle dere. For lett mc altså.. koster det 40-50.000 ved en kjøreskole i Sola kommune utenfor Stavanger. Til og med om man har erfaring og mopedlappen fra før av. Mangel på konkurranse tenker jeg, og noen som liker å holde på folk litt for lenge for å flå dem for penger. Det var få andre kjøreskoler som hadde A1 (lett mc) i distriktet i 2009 og 2010 ihvertfall. Surt show! Og det kom overraskende, ja. Fordi vi hadde hørt at det normalt lå på ca 20000 for lett lappen. Det var jo ingen vei tilbake når man var godt i gang. Men glem at jeg noen gang kommer til å anbefale denne kjøreskolen til noen. Tvert imot.

Fru zikk-zakk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 02:06   #19
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

*poff*

Svar

Emneord
førerkort, kjøreopplæring

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.