|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Mann med ørebetennelse - noen råd?Ja, da topper en uke med sykdom seg med at mannen går ned for telling med ørebetennelse. Det er ingen av oss som har hatt det før, så jeg er helt blank. På legevakten sa de at han godt kunne komme nedom, men at det ikke var noe de kunne gjøre for å behandle.
![]() |
#2 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Mann med ørebetennelse - noen råd?Det er nok bare ta ibux eller lignende. Jeg syns det kan hjelpe å ligge med det øret som er vondt ned, tar bort litt av smerten. Dersom han får feber bør han vel oppsøke lege, for da kan han få antibiotika. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mann med ørebetennelse - noen råd?Nesedråper kan også hjelpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Mann med ørebetennelse - noen råd?Ørebetennelse er ikke smittsomt, men hvis han er forkjølet og syk ellers så kan jo det selvfølgelig smitte. Det er slett ikke sånn at de aldri behandler ørebetennelse, antibiotika er effektivt og brukes fortsatt. Har ikke erfaring med ørebetennelse hos voksne, men har hatt ett "ørebarn" som har hatt det utallige ganger. Det er ikke bra å verke hull på trommehinnen, og hvis han har feber og veldig vondt så ville jeg tatt kontakt med fastlegen imorgen hvis han ikke er bedre da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Borte
|
![]() Sv: Mann med ørebetennelse - noen råd?Hvis det ikke gir seg så kan han ta en tur til fastlegen og få antibiotika for det. Vesla fikk iallefall det sist da det ikke gikk over av seg selv. Vær oppmerksom hvis feberen plutselig stiger etter bedring.
![]() |
#6 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Mann med ørebetennelse - noen råd?Ørebetennelse er gresselig vondt.:erfaren:
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mann med ørebetennelse - noen råd?Stakkars mann. Ørebetennelse er grusomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Mann med ørebetennelse - noen råd?Nesespray og smertestillende er de rådene som gis på legevakta. Ikke ligge helt flatt er også et godt tips!
![]() |
#9 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Mann med ørebetennelse - noen råd?Vi fikk begge to ørebetennelse i sommer, og det var skrekkelig vondt.
![]() |
#10 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Mann med ørebetennelse - noen råd?Det lindrer smerten å varme opp litt tyntflytende olje (symaskinolje) og dryppe det inn i øret som er vondt og la det gli nedover i øregangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Midt-norge
![]() |
![]() Sv: Mann med ørebetennelse - noen råd?Hvis det gjør forferdelig vondt, kan det ha gått hull på trommhinnen.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Mann med ørebetennelse - noen råd?Vi fikk resept på litt sterkere smertestillende enn paracet og ibux da vi hadde ørebetennelse. Tror det het Hexal. Hvis han finner ut at han trenger noe sterkere enn det han tar nå kan han sikkert be legevakten skrive ut. På nettene er det jo ofte ekstra vondt også. God bedring til mannen din.
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Mann med ørebetennelse - noen råd?Han mener selv det er i ferd med å bli bedre, men hvis ikke så ringer han fastlegen i morgen tidlig.
![]() |
#14 |
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mann med ørebetennelse - noen råd?Pusse nesen, pusse nesen og pusse nesen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Mann med ørebetennelse - noen råd?Nå tror jeg trommehinnen hans sprakk i natt? I hvert fall rant det plutselig masse væske ut i øret. Hva gjør han nå, da? Er det farlig? Blir det bra nå, eller verre?
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Mann med ørebetennelse - noen råd?Da sender jeg en formanende sms nå. For det er vel FOR kjerringete å ringe min manns fastlege på vegne av min mann og si at "du, mannen min min vil ikke ringe, men ...."
![]() |
#18 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Mann med ørebetennelse - noen råd?
Det høres ut som trommehinnen har sprukket ja, typisk er at smertene som kommer av høyt trykk i mellomøret blir mindre og at man får sekresjon.
![]() |
|
|