Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

ABC for USA-ferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-09, 13:59   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

ABC for USA-ferie

Jeg trenger litt hjelp fra kloke hoder som har vært der før. Det er 12 år siden sist vi var der, og da bestilte vi gjennom reiseselskap så de ordnet jo det meste.
Jeg vet mye har endret seg. Vi drar om 2 mnd.
Vi må bestille visum via nett har jeg forstått? Hvorfra, og fhvor lenge før bør det ordnes?
Må vi ha med oss noen kopi av det?

Leiebil:
Har sjekket AVIS, Hertz og Alamo. Alamo var flere tusen kroner billigere. Er det et selskap å stole på? Hva trenger vi å tenke på av forsikringer der borte?
Bilstol til 8 åring og 6 åring? Noen som vet hva som er påbudt? Pute i bil kostet over 400 å leie på Alamo, så lurer rett og slett på å ha med pute til jentene på flyet (får vi egentlig ov til det?) Da kommer de høyere, og ser skjermen lettere på setet forann, samt at vi kan bruke den i bilen vi leier.

Flyturen:
Er det lov med strikkepinner på fly til USA?
Hva i all verden skal vi aktivisere barna med underveis (snart 12, 6 og 8 år)?
Hva kan være lurt å ha med? Sist fikk vi uttdelt tannkrem og tannkost på flyet, gjøres slikt nå lenger?

Vi skal være i orlando. Noen som har vært der? Hva lønner seg å kjøpe av billetter til parker? Hvilke parker bør prioriteres?
snart 12-åringen drømmer om Nasa. Er det verdt ett besøk?
SeaWorld, Magic Kongdom, Epcot??? Universal studio?

Hvilke byer i Florida bør vi satse på å få med oss?

Krokodillefarmer? Appelsinfarmer? Andre kule ting?

Noen som har vært nedover til Key West? Vi har lyst til det. Noen som har leid båt for havfiske der?

Jeg kommer nok på mer etterhvert... Det jeg kjenner stresser meg er leiebil.

Og ja; sist måtte vi ringe og bekrefte at vi skulle ta flyet hjem igjen. Er det sånn nå og?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.