Treng matråd til baby 8+ mnd
Guttongen på snart 9 mnd, er fryktelig småspist. Jeg har slitt lenge med og få han til og spise mat.
Til min store fortvilelse liker han nesten ikke hjemmelaget mat.
Jeg liker ikke og gi han glassmaten, men noen av de er det eneste han liker. jeg har ventet helt til nå med å gi ha noen av de med tomatpure.
Han spise små biter av grønnskat og fiskekake/pudding/kjøttkake, men om jeg krakker det i lag liker han det ikke. Hva kan jeg gjøre for at han skal spise hjemmelaget, han blir ikke mett på bare biter, så det får han etter at han har spist litt glassmat.
Jeg har smør oppi, men det er ikke nåkk. Han liker ikke potet heller.
Vi begynte med hjemmlaget mat og frukmos når jeg inntroduserte mat for han, men så pluttselig ville han ikke ha det, og nesten ingen mat, først i den siste månen han han ville spise, men spiser fortsatt utrolig lite.
Jeg trenger også oppskrift på fruktmos, jeg koker eple/pære pære/mango allerede til han, men trenger litt variasjon.
Han liker ikke banan, og kan spise noen få pærebiter om jeg er heldig.
Og hva kan jeg gi han til kvelds?
Jeg koker havremel til grøt, på vann, for har jeg melk i blir det jo grøt, og det liker han heller ikke.
Så har jeg frukmos oppi. Men kan ikke bare gi han det.
noen ganger må jeg gi han middag til kveld også.
Han kan spise litt brød, om han har lyst den dagen, kansje 4 små biter,men han blir heller ikke så mett på det.
Jeg må ha han til og spise, han er skikkelig sulten om natten og skla ha pupp netsen hver 2 time om natta
Han vil bare ha pupp pupp pupp.
Takk for svar
Sist redigert av Hilda : 17-12-09 kl 15:17.
|