Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spiser dere spekemat til grøt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Spiser dere spekemat til grøt og evt. til hvilken type?
Til risengrynsgrøt 49 38,89%
Til havregrøt 0 0%
Til semulegrøt 1 0,79%
Til rømmegrøt 77 61,11%
Til fløyelsgrøt 5 3,97%
Til annen grøt 0 0%
Spekeskinke 66 52,38%
Fenalår 54 42,86%
Morrpølse 40 31,75%
Fårepølse 17 13,49%
Salami 15 11,90%
Annet 1 0,79%
Nei 28 22,22%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 126. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-09, 19:02   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spiser dere spekemat til grøt?

Grøtpoll i disse juletider. Det er flervalgspoll.

Og jeg glemte selvsagt å sette på et alternativ NEI.

Kan en modde fikse det?

Gammel 15-12-09, 19:03   #2
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Spiser dere spekemat til grøt?

Tuller du? Har jeg aldri hørt om. Svaret er altså nei.

Gammel 15-12-09, 19:04   #3
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, kun til rømmegrøt på 17 mai (for de i familien som liker rømmegrøt).

Gammel 15-12-09, 19:05   #4
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Ja vi serverer spekemat til Risengryns/fløyels grøten. Inge av oss liker rømmegrøt. Jeg er ingen grøtelsker (Bortett fra havregrøt til frokost) så jeg ender opp ofte med å nippe til spekematen istedet.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 19:06   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv spiser vi spekeskinke og/eller fenalår til rømmegrøt og semulegrynsgrøt.

Gammel 15-12-09, 19:09   #6
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bruker å ha spekemat (fenalår og spekeskinke) til risengrynsgrøt og rømmegrøt.
Kaller det for grøtpinne....tror jeg.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 19:10   #7
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Det starta jeg med når jeg flytta hit til Trøndelag. Er ikke vanlig der jeg har bodd før.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 19:19   #8
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Om sommeren spiser vi rømmegrøt med spekemat, ja. Spekskine og/eller fenalår er det det går mest i.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 19:20   #9
Sundae

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Supert, Sitron! Akkurat dette har jeg faktisk lurt på i dagevis!

Skal ha en haug med mennesker (eller 22 st) her lillejulaften fordi jeg (vet ikke hvor hjernen min befant seg akkurat da) har sagt ja til å ta over en tradisjon med servering av risengrynsgrøt og spekemat akkurat den kvelden.

Litt senere kom jeg på at jeg jo ikke har peiling på hva som er typisk norsk spekemat. Så, jeg følger spent med her!

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 19:24   #10
Sundae

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Men, serverer dere spekematen 'ved siden av' grøten, eller etterpå?

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 19:24   #11
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg og mamma pleide å spise fårepølse til risgrøt. Det hadde jeg helt glemt.

Gammel 15-12-09, 19:27   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sundae, her.

Men, serverer dere spekematen 'ved siden av' grøten, eller etterpå?

Samme med grøten.

Gammel 15-12-09, 19:32   #13
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Kan man altså spise spekemat til risengrynsgrøt og? Hm...

Vi blir 17-21 stykk her lille julaften på risgrøt og mandelseanse. Kanskje jeg skulle kjøpt inn spekemat....

Gammel 15-12-09, 19:36   #14
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Til rømmegrøt kan jeg godt ta litt spekemat og flattbrød, da spekeskinke og fenalår.
Risgrøt er ikke godt.
Fløyelsgrøt har jeg aldri prøvd.
Havregrøt er frokost.
Semulgrøt er nesten en type dessert.

Gammel 15-12-09, 19:39   #15
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

vi spiser spekemat til risgrøt og rømmegrøt. Spekeskinke, fenalår eller morrpølse. Vi kaller det også for grøtpinne.

Gammel 15-12-09, 19:43   #16
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spekemat etter rømmegrøten.

Gammel 15-12-09, 20:04   #17
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Da jeg vokste opp spiste vi risengrynsgrøt hver lørdag med spekesild til. Jeg sluttet med dette da jeg flyttet for meg selv.

Nå spiser vi rømmegrøt med spekemat til. Fenalår, spekeskinke og morrpølse, samt flatbrød for den som vil ha.

Gammel 15-12-09, 20:11   #18
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker ikke spekemat, så jeg spiser det ikke. Mamma pleier å servere det til grøten innimellom.

Gammel 15-12-09, 20:11   #19
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Ja, når jeg husker å kjøpe det MEN der smaker faktisk bedre da
Vi bruker spekeskinke og morrpølse..

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 20:26   #20
Maya80

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Til rømmegrøt så hender det vi har spekemat til.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.