|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
rakkarpus
|
Tine meierismør-usaltet?Skal bake lussekatter (jada, litt forsinket), og har funnet en oppskrift jeg vil bruke. Der står det en skal bruke usaltet smør, og så er spørsmålet; er Tine meierismør usaltet? Stod ikke noe på innholdsdeklarasjonen om at det inneholdt salt, og da er det vel usaltet da? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Audacious
|
Sv: Tine meierismør-usaltet?Vanlig meierismør er ikke usaltet, nei. Det er et eget smør fra Tine (i mindre pakker, med annen farge skrift/dekor) som er usaltet.
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tine meierismør-usaltet?Ja, det står USALTET på det som er uten salt. Jeg bruker dog alltid med salt uansett hva jeg skal bake, merker ikke noe saltsmak, men det er sikkert en smakssak.
|
|
|
#4 |
|
Audacious
|
Sv: Tine meierismør-usaltet?Ingrediensene i vanlig meierismør er: fløte, koksalt, melkesyrekultur, vitamin D (kolekalsiferol)
|
|
|
#8 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Tine meierismør-usaltet?Usaltet smør smaker skikkelig dålig. Jeg har fått det i utlandet noen ganger og har da tatt salt på brødskiven i tillegg.
|
|
|
#9 |
|
rakkarpus
|
Sv: Tine meierismør-usaltet?
|
|
|
|