|
Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Hockeykøller og størrelser + spørsmål litt annet utstyrGlitterbarnet ønsker seg hockeykølle til jul, og så vidt jeg husker så har treneren sagt at denne skal rekke til haka/nesa når de står på skøytene. Men så sier svigerfar at de som selges i butikken bare kommer i en størrelse? Skal de kappes? Hva er gode nok merker for en femåring?
![]() |
#2 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Hockeykøller og størrelser + spørsmål litt annet utstyrKøller kappes eller forlenges ja.
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hockeykøller og størrelser + spørsmål litt annet utstyrHjelm er dekket ja.
![]() |
#4 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Hockeykøller og størrelser + spørsmål litt annet utstyrDet kan være lurt ja.
![]() |
#5 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hockeykøller og størrelser + spørsmål litt annet utstyrJeg har en bataljon små hockeykøller i garasjen.
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hockeykøller og størrelser + spørsmål litt annet utstyrDe kommer i mange størrelser. Vi har nemlig kjøpt det i bursdagspresang til min nevø (stakkars gutten har bursdag 1. juledag). Vi kjøpte den minste de hadde. Den ser også for lang ut, men det var kjekt å vite at de gjerne kan kappes.
![]() |
![]() |
#7 |
re:designer
![]() Sv: Hockeykøller og størrelser + spørsmål litt annet utstyrAnbefaler å tape kølla også (bladet), da er det lettere å styre pucken for de helt små. Og også oppe for å få bedre grep. Det blir så mye letterer, for det er litt vanskelig å få tak i kølla igjen hvis de mister den på isen. Ihvertfall med hockeyhansker på. Du kan sikkert få noen til å gjøre det for deg. Så blir det riktig. Og sjekk hvilken vei glitterbarnet skyter. Du får køller til begge veier.. Maisi skyter "feil" så hun har en høyrevendt kølle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hockeykøller og størrelser + spørsmål litt annet utstyrNå er jeg litt forvirret, er det slik at hvis man bruker venstre hånd skal man ha en høyrekølle og omvent? Hvordan tape bruker man til å tape dem?
![]() |
#9 |
Bare sær
![]() Sv: Hockeykøller og størrelser + spørsmål litt annet utstyrNå ble jeg litt forvirret selv, men dette vet de i sportsbutikken. Der kjøper du tape også.
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hockeykøller og størrelser + spørsmål litt annet utstyrOK, halsbeskytter it is asap!
![]() |
#11 |
![]() Sv: Hockeykøller og størrelser + spørsmål litt annet utstyrAlbubeskyttelse er viktig. Faller de bakover er det dem og hjelmen som tar imot. Nesten viktigere enn knebeskyttelse altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hockeykøller og størrelser + spørsmål litt annet utstyr
Her i familien er alle høyrehendte, men jeg spiller motsatt vei av storebror og mannen. Det er mye preferanse ute og går i forhold til hvilken vei man spiller. Jeg vil anbefale deg å la ham leke med en kølle og en ball bare for å se hvilken vei han holder. Preferansene kommer tidlig.
![]() |
#13 |
![]() Sv: Hockeykøller og størrelser + spørsmål litt annet utstyrJeg pleier å ha på stømper/ulldress på utsiden av knebeskytterene, det gjorde det ihvertfall enklere for min hockeyjente å lære det å reise seg fra isen igjen. De er litt glatte.. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|