Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Krise - kan man redde bilder på et minnekort som streiker?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-09, 22:11   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Krise - kan man redde bilder på et minnekort som streiker?

Anyone!??

Hadde en liten minor krise her, på en eller annen måte fikk ungene minnekortet ut av kompaktkameraet her - et Sony Memory Stick Pro ...og når jeg putter det inn igjen står det bare "Acess" på skjermen før jeg får beskjed om error og om å forsøke å ta ut og putte kortet inn på ny. Det er ikke kameraet det er noe galt med, men tydelig har det skjedd noe med minnekortet. Kan man redde noe av minnet, får det ut i en fotoforretning el.l., eller er alle filer lagret tapt for denne verden??

Gammel 19-12-09, 23:09   #2
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Krise - kan man redde bilder på et minnekort som streiker??

IKKE gjør noe mer med kortet, så er det gode muligheter for å få ut bildene igjen. Du trenger en kortleser og noe (gratis) programvare, f eks dette : http://www.snapfiles.com/get/smartrecovery.html

Gammel 19-12-09, 23:41   #3
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Smart Recovery er genialt. Det finner data du ikke ante at du hadde på minnekortet. Dersom SR ikke finner det så sliter du nok litt. Og veldig viktig som Mauser sier, ikke gjør NOE med minnekortet før du har installert SR og er klar til å begynne gjenoprettingen.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 01:22   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Takk for tips - det får prøves ...jeg må bare finne ut dette med kortleser, for det har jeg ikke peil på.

Gammel 20-12-09, 10:02   #5
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krise - kan man redde bilder på et minnekort som streiker?

Jeg opplevde at minnekortet mitt streiket en gang. Det fantes mange gratis programmer på nett som kunne brukes og som fant bildene på minnekortet, men for å laste bildene inn på PC-en så måtte man betale for programmet.

Jeg betalte rundt 250 kr for programvaren, men det var verd det, og jeg fikk alle bildene jeg mistet tilbake. Det var en god del.

Om du ikke finner ut av det så kan jeg se om jeg finner programmet jeg brukte og så sende det til deg på CD. Du kan få det gratis av meg.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 10:11   #6
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Tusen takk Brenda, det var jo veldig snilt!!

Skal forsøke tipset over her først, men største problemet er jo å få tak i kortleser - det har jeg ikke, hva trenger jeg ...og hva koster det?

Gammel 20-12-09, 10:14   #7
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

En kortleser er ikke dyrt. Prisene varier, men du får en til rundt 150-200 kr.

Se her.

Lykke til.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 10:18   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Hjertelig takk!

Gammel 20-12-09, 11:51   #9
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Minnekortleser får du også på Elkjøp og alle andre butikker som selger data, til litt over hundrelappen. Denne, f eks: http://www.elkjop.no/product/data/ti...minnekortleser

Gammel 27-12-09, 17:39   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

...en del har nok også minnekortleser på pc-en allerede som de kan bruke, men har aldri prøvd den før... siste årene har det vært ganske standard med minnekortleser som kan lese SD, Memory Stick og diverse andre formater...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.