Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Julestrømpe ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-09, 09:18   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Julestrømpe ...

Har dere den tradisjonen?
Hva putter dere i strømpen til barnet?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 09:21   #2
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julestrømpe..

Å ja.. den tradisjonen har vi hatt siden vi var små selv. Min barn får godteri og litt annet avhengig av alder. Klistremerker, juleblad el.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 09:21   #3
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømpe..

De får en pakke hver, storebror får en film i år, lillebror vet jeg ikke helt enda. Så blir det litt snop, tenker jeg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 09:23   #4
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømpe..

Jeg fikk forresten strømpe helt til det året jeg ble gravid med storebror, da fikk jeg beskjed om at jeg var voksen

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 09:24   #5
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømpe..

Snuppa har pleid å få en liten gave oppi i tillegg til litt smågodt og mandariner og litt julehefter. I år skal klumpen også få strømpe og jeg lurer litt på hva jeg skal putte i hans. han har lett laktoseintoleranse og tåler ikke så godt sjokolade, selv om han forlengst har oppdaget snop så får han lite slikt.
Men han legger helt klart merke til forskjeller mellom hva han og storesøster får..
Han eeeelsker druer så det skal han hvertfall få oppi. Også tenkte jeg litt kjeks og slikt kanskje? chips? rosiner? klemmentin? Men storesøster må nesten få litt godis da.. ? en film tenkte jeg og..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 09:25   #6
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømpe..

jeg hadde også den tradisjonen som liten.. det var såååå spennende.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 09:29   #7
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julestrømpe..

Rosiner pleier jeg å putte i. Må jo fylle på så det blir noe oppi der. Jeg pleier å kjøpe litt sånn godis som de ikke pleier å få. Ting med klistremerker i, og sånn kjærlighet med duppegeier. Maisi får nok no Hello Kitty-godis tenker jeg.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 09:34   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømpe..

Det er tradisjon hos oss også.
Jeg har akktid fått hjemme, og jentene mine kommer hjemtil jul nesten bare for å få julestrømpa si.

Her får de hvert sitt julehefte. Siden de er fire, så holder det med et. De bytter seg imellom. En liten pakke til hver, og litt snop. Rosineske, og litt julegodter.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 09:39   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømpe..

Mine får ikkje pakkekalendar, men dei får julesokk på morgonen på julafta. I år får dei eit eit par småsjokoladar, ein tyggis, ein pezdispensar og ein dvd.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 09:46   #10
maria78
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
Innlegg: 182
maria78 er litt kul
Standard

Sv: Julestrømpe..

Ja henger en sokk over hver av guttene sine senger og de fyller jeg med noe godt og en liten leke når de har sovnet, så vokner de og tror at nissen har flydd forbi med en liten ting til de på julemorgenen sånn at vente tiden til kvelden blir litt kortere. veldig hyggelig

maria78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 09:53   #11
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømpe..

Julestrømpe er jeg vokst opp med og har tatt med den tradisjonen videre.
Propellen får julekula fra Unicef, klistremerker, litt godis og kanskje noe annet. Kommer ann på hva jeg finner.
Ett år hadde jeg glemt hele greia, men det var nok i hus til å få litt i strømpa.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 09:58   #12
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømpe..

Den tradisjonen har jeg tatt med meg også så i år skal hun få julehefte, en boks rosiner, clementiner, litt godteri, også skal hun få et par rosa sokker med prinsessekrone på.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 10:21   #13
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømpe..

*gleder meg til julaften*

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 10:23   #14
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julestrømpe..

Ja, den tradisjonen har vi her også. Mine barn får litt julegodt, som de skal kose seg med i jula. Legger også oppi julehefte til de eldste.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 10:42   #15
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julestrømpe ...

Den tradisjonen har vi også. Både mannen og jeg har vokst opp med julestrømpe. Svigermor har spurt pent om hun kan få fylle ungene sine, og det får hun selvsagt lov til. De får et juleblad, en liten gave og litt gotteri.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 10:52   #16
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julestrømpe ...

Julestrømpene ligger under juletreet på loftstua når ungene våkner julaften. I stømpene legger jeg litt godteri (gjerne litt anneredes godteri enn de spiser ellers i året). I tillegg får de et par blader og en film på deling

Jeg ordner strømper til mannen og meg selv også Litt fin sjokolade og et par blader til oss også

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 11:12   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømpe..

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Julestrømpe er jeg vokst opp med og har tatt med den tradisjonen videre.
Propellen får julekula fra Unicef, klistremerker, litt godis og kanskje noe annet. Kommer ann på hva jeg finner.
Ett år hadde jeg glemt hele greia, men det var nok i hus til å få litt i strømpa.

Samme her. Begge to får julekule fra Unicef hvert år, innpakket. Så henger de den på treet om morgenen. Koselig. Jeg skriver navn og dato på esken til kulen, så får de alle med seg når de flytter.
Julestrømpe får de hver julaften morgen, kommer til å fortsette med det til den dagen jeg ikke er her lenger, tror jeg. Det er julenissen som kommer med strømpen, og han gjemmer den et sted i huset og legger igjen skattekart på spisebordet der han har vært og spist opp grøten vi har satt frem kvelden før. Så må ungene (eldste da, minsten er litt liten enda) lete etter strømpene. De er fylt med altfor mye godteri, kanskje et blad og en leke. Varierer litt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 11:27   #18
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømpe..

julekule fra unisef? hva er det for noe?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 12:25   #19
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julestrømpe ...

Julestrømpe er vel den eneste grunnen som kan få storebror opp av sengen før 9.00 en fridag.

Det er utrolig koselig å høre ungene ramle ned trappen mens det ennå er mørkt ute, til ett julepyntet hus og kun levende lys.

I år er det spill og litt godis som kommer til å fylle strømpene. X-box spill til storebror og Wii spill til Jonas.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 12:31   #20
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømpe ...

Ja, det har vi. Hittil er det vel kun Lillemor som har fått, men i år får Knerten også. Pleier å legge i litt godteri, noen kjeks og et julehefte. Håper jeg finner et hefte Knerte også kan like.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no