Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Varierende BH-størrelser på forskjellige merker

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-09, 10:12   #1
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Varierende BH-størrelser på forskjellige merker

Bare lurer på en ting. BH størrelser varierer har jeg funnet ut.
Har blitt målt til en str i en undertøys butikk, har kjøpt flere der og de passer, men i går var jeg i en annen butikk og måtte opp 2 cup str.
Hva gjør jeg når jeg har tenkt å bestille fra Bravissimo da?

Gammel 20-12-09, 10:20   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varierende BH størrelser på forskjellige merker

Jeg har samme erfaring som deg, størrelsene er ikke nødvendigvis helt like innenfor samme merke engang. Det er så mye mer enn bare størrelsen som skal klaffe når man kjøper bh, så jeg ville vel ikke bestilt på nett uten å ha prøvd akkurat den modellen først. Men jeg vet jo at det fins folk som klarer det, da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 10:27   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Man bare kjøper en i den størrelsen man tror. Deretter en i den andre størrelsen man tror. Til sist kan man beregne størrelsen på den modellen og da stemmer det.

Kortversjon hvis man vil spare penger:
Freya er mindre i skåla enn charnos. Fauve er ganske likt charnos.

Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 10:29   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Freya og Fantasie er noe av det samme iallefall.
Jeg bestiller kun bh-er på Bravissimo etc som jeg vet passer, har brent meg 2 ganger nå.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 10:51   #5
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Da går man i en butikk (f.eks. LaLina) og prøver hvert merke og noterer størrelsene. Så bestiller man akkurat de merkene i de størrelsene på Bravissimo.

Freya har vært ganske likt seg selv, der har jeg kunnet blindkjøpe BH etter størrelse.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 10:57   #6
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tør ikke bestille undertøy på nett. Jeg har også erfart at størrelsen kan variere fra merke til merke. Jeg må prøve bh-ene før jeg kjøper dem.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 11:19   #7
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

LaLina var lurt, de har vel det som selges på Bravissimo.
Bruker D cup i PrimaDonna, men F i Triumf.

Gammel 20-12-09, 14:15   #8
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Varierende BH-størrelser på forskjellige merker

Ikke bare størrelse, men også fason er forskjellig fra merke til merke og modell til modell ! Ikke minst skal jeg bare opp eller ned et par kg før jeg trenger en annen cup-str. Jeg holder meg til Freya og Fauve, helst sånn balconette-aktige modeller. Kjøper billig på Ebay, den lave prisen gjør at det ikke er så farlig om jeg bommer en gang iblant (har også bommet på prøvde bh-er som satt fint i butikken men ga quad-boob etter et par timer...)

Gammel 20-12-09, 14:58   #9
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varierende BH-størrelser på forskjellige merker

Ja, må forresten presisere at det er Freya balconette jeg har blindkjøpt. Hadde ikke prøvd meg på andre typer (f.eks. plunge) uten prøving. De vet jeg også at holder seg fine. Pollyanna-modellen har de hatt lenge, så den har jeg kjøpt flere ganger. Den har de hatt i min str. på LaLina også.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.