|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Hvem er nisse hos dere?Snuppa har høylydt erklært at i år har nissen tid til å komme til oss. I fjor hadde ikke nissen så god tid, så han ringte bare på og la igjen en sekk med gaver. Året før der fikk vi besøk av "den ordentlige nissen" - en kompis/nabo av min far med naturlig hvitt skjegg og som ellers hadde kroppsfigur som en nisse. Han døde i høst og kan derfor ikke være til hjelp i år.
![]() |
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvem er nisse hos dere?Vi lokker vel ut en eller annen, tenker jeg.
![]() |
#3 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem er nisse hos dere?Hos oss har nissen bare ringt på og satt fra seg en sekk med gaver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Hvem er nisse hos dere?Nissen kommer tidlig til oss, det er en lang tur. De siste årene før svigermor har rukket frem. Stakkar hun går glipp av morroa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nå også i farger
![]() Sv: Hvem er nisse hos dere?Vi har hatt "ordentlig" nisse et år, og det var såååå stas! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Hvem er nisse hos dere?Min far er nisse hos oss. Ungene har gjennomskuet ham for lengst, men han bare elsker å være nisse for dem
![]() |
#8 |
trenger lading
|
![]() Sv: Hvem er nisse hos dere?Har byttet med en nabo flere ganger. Vi har lite kontakt med de ellers, så jeg tror ikke ungene tenker på at det kan være noen derfra. Eldste er overbevist at det er onkel som er nisse, men han har bare vært det 1 gang for mange år siden...
![]() |
#10 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hvem er nisse hos dere?Vi har ikke nisse, for ungene mine tror ikke på han og lar seg ikke forføre av magien på julaften engang.
![]() |
#11 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvem er nisse hos dere?Vi byttelåner nisse med naboen. De er en stor familie på 14 og har dessuten allitd annen familie på besøk i tillegg som gjerne tar oppdraget. Dermed blir det forskjellige nisser hvert år. I fjor kom en kar fra Peru som kunne spille en slags gitar på ryggen og synge.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Hvem er nisse hos dere?Her kommer det nisser med slede over fjellet, 2 stk. De går rundt til alle, og leverer en sekk med gaver. Det har de gjort i alle år, og jeg håper det fortsetter leeenge. Forøvrig er det et vennepar av foreldrene mine, men det er det ikke mange som vet.
![]() |
#14 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hvem er nisse hos dere?Vi skal ikke ha nisse i år, men kommer nok til å begynne med det neste år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvem er nisse hos dere?Det varierer, enkelte år har det vært svoger som har stillt opp og da kommer nissen veldig tidlig på dagen. Andre ganger er det far selv som har tatt jobben og da foregår det slik at vi alle har begynt å bli utålmodig og derfor må far ut for å se etter nissen, for å se om han trenger hjelp. Stakkars pappa som nesten alltid er ute å leter etter nissen mens nissen er på besøk. :sukke: I fjor var første året uten nisse, da hang han en pose på døra mens poden var på grava til oldemor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvem er nisse hos dere?Her kommer nissen hvert år og det er ingen som blir borte her inne fra, så junior vet ikke enda hvem som er nissen(det er en kamerat av oss som frivillig gjør dette hvert år), så da kommer han med gaver til alle som er her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Strikker
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem er nisse hos dere?Vi har ikke nisse.
![]() |
#20 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem er nisse hos dere?Vi har nisse! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|