Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Flisespikking på engelsk

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-07, 13:27   #1
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flisespikking på engelsk

Mulig å få litt hjelp?


Long term eller long-term intervention?

Low grade eller low-grade inflammation?

Vet hvilket tall skal man begynne å skrive tall? Six eller 6? Ten eller 10?

1-year, one-year, one year eller 1 year intervention?

Skal jeg skrive n=3, n= 3 eller n = 3?

Skal jeg skrive ln[cytokine] eller ln [cytokine]?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 14:22   #2
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flisespikking på engelsk

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.


Vet hvilket tall skal man begynne å skrive tall? Six eller 6? Ten eller 10?


Det kommer litt an på om hva tallet representerer. Er det er et antall, et måltall eller en dato? Når det gjelder måltall, kan man godt skrive tallet med nummer uansett. Da har du med så mange gjeldende sifre som måle- eller beregningsnøyaktigheten tillater. Antall kan godt skrives med ord opp til tolv (men noen sier ti). Dette gjelder selvfølgelig bare hvis tallet er del av en setning (ikke når det er listet i tabell). Dato er som regel skrevet med nummer.

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Skal jeg skrive n=3, n= 3 eller n = 3?

Det siste er best, mellomrom både før og etter likhetstegnet.

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Skal jeg skrive ln[cytokine] eller ln [cytokine]

Hvis du mener den naturlige logaritmen til aktiviteten av cytokin, ville jeg valgt den varianten uten mellomrom mellom ln og klammen.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 14:43   #3
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flisespikking på engelsk

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Mulig å få litt hjelp?


Long term eller long-term intervention?

Low grade eller low-grade inflammation?

Vet hvilket tall skal man begynne å skrive tall? Six eller 6? Ten eller 10?

1-year, one-year, one year eller 1 year intervention?

Skal jeg skrive n=3, n= 3 eller n = 3?

Skal jeg skrive ln[cytokine] eller ln [cytokine]?

Long-time og low-grade er riktig tror jeg, fordi de er compound adjectives (hva heter det på norsk, sammensatte adjektiver?).
Det blir det samme med 1-year og one-year også. Jeg tror kanskje det korrekte er å skrive ut tallet når det er under ti, men det ser (helt personlig, og uten noe fagkunnskap å basere dette på) penere ut med 1-year synes jeg.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 21:10   #4
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flisespikking på engelsk

Tusen takk for svar!! Da hører jeg på dere .

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no