Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvert eneste år får jeg høre denne

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-09, 11:19   #1
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Hvert eneste år får jeg høre denne

Jeg har fått MYE skryt for min saus, som jeg lager når vi har ribbe og kalkun.

Men hvert eneste år kommer kommentaren, enten fra barna mine, eller fra andre familiemedlemmer: Skal vi ikke ha brun saus?

Jeg lager nemlig ikke brun saus. Jeg tar bare sjyen fra langpanna, og har meljevning oppi til den blir passe tykk, og så har smaker jeg til med salt og pepper. Jeg har ikke sukkerkulør oppi. Det ødelegger helt smaken for min del.

Er det flere enn meg som lager sausen sånn, eller må dere ha brun saus til ribbe, kalkun osv?

Det er sikkert uvant med en gang å ha lys saus på maten, men når barna mine og andre får smakt på potetene med den gode sausen, så gjør det ikke noe at sausen ikke er brun. Sausen er jo ikke helt hvit, men sånn lysebrun på en måte.

Jeg vet jo at det er mulig å lage brun saus på andre måter også, ikke KUN bruke sukkerkulør. Mamma lagde alltid brun saus med mye sukkerkulør i da jeg var liten, og jeg synes det smakte helt forferdelig.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.