Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Mus i nytt hus

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-09, 21:35   #1
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Spørsmål

Mus i nytt hus

Vi hadde det for en gangs skyld helt stille her i kveld, og så hører vi plutselig noe som ikke kan være annet enn museskritt. Jeg syntes egentlig det hørtes ut som det var mellom etasjene, men håper selvsagt at den/de befinner seg oppunder takskjegget ev. i kneveggen.

Hva gjør vi?

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 21:35   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mus i nytt hus

Ringer Ghostbusters!

Eller, det var kanskje feil art …

Gammel 26-12-09, 21:38   #3
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror de er snille, så jeg vegrer meg litt for å ringe slike fyrer.

Gammel 26-12-09, 21:40   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruk for all del ikke musegift uten å ha konferert med folk som kan dette. Råtnende muselik i veggene lukter ikke digg. :erfart: Jeg ville tatt en telefon til et firma som driver med skadedyrkontroll.

Gammel 26-12-09, 21:42   #5
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Vi ringte til Anticimics (?) når vi fikk det. Etter å ha blitt kvitt musene så må dere sette opp netting der de kan komme inn. Husker ikke hva skulle gjøre.

Gammel 26-12-09, 21:48   #6
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Standard

Jeg trodde huset hadde musebånd, men de finner seg kanskje vei inn allikevel. Jeg får ringe et skadedyrsfirma til uken. Kan jeg sende regningen til de som satte opp huset?

Gammel 26-12-09, 21:57   #7
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du kan jo ringe hit. Før de evt setter i gang tiltak koster det ingenting.
Jeg har akkurat hatt mus, fikk en nabo til å sette opp feller her, og vips - 3 mus på like mange dager. Så ble det slutt.

Gammel 26-12-09, 22:48   #8
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sett opp feller med en gang, er ikke sikkert det er så mange nå og ei mus kan høres ut som tjue. Mus trenger ikke større åpning enn 0.5 cm før de kommer seg inn/ut. og de kan jo selvsagt også lage seg en større åpning om det er et lite hull. Det kan være svært vanskelig å se hvor de evt har kommet inn, ettersom de også er dyktige klatrere, men ta en runde og se etter spor.

Jeg aner egentlig ikke, men å forsikre seg hundre prosent mot skadedyr når man bygger hus, tviler jeg på er nærmest mulig. Er derfor svært tvilende til at byggherrene tar evt regning... men som sagt; aner ikke egentlig.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45.