|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() 13 år og jobb...?Dette er egentlig like mye et spørsmål fra min nydelige, selvstendige og flinke datter som fra meg. Hun er 13 år (snart 14, fyller i april) og hennes store, altoppslukende interesse er hest. Hun har sin egen hest (som vi foreldre betaler 3000,- for i stalleie i måneden), og hest som hobby er dyrt. Ikke bare koster det hun _må_ ha mye penger, men så er det jo så skrekkelig mye hun har _lyst_ på også... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: 13 år og jobb...?Noen som trenger barnevakt i området da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på en øy
![]() |
![]() Sv: 13 år og jobb...?Ja, hun kan gå på en dagligvare butikk å spørre om de trenger datohjelp,eller en vareplasserer. Vet om mange som begynner i 14 årsalderen på dagligvare. Det som er kjekt er at de får gjerne beholde jobben etter hvert som de blir eldre og da med mer utfordringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: 13 år og jobb...?Hun kan selge VG og Dagbladet på døren i helgene
![]() |
#7 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 13 år og jobb...?Kan det være noen eldre som trenger hjelp innimellom? Med handling, lesing, hente ved, osv osv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: 13 år og jobb...?Jeg har jobbet så og si hele livet. Da jeg var 13 var jeg avisbud og senere reklamebud. Sistnevnte er ikke like ofte, men nesten like godt betalt.
![]() |
![]() |
#9 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: 13 år og jobb...?Jeg hadde vaskejobb fra jeg var 13 år, hos min bestefar. Deretter i en liten frisørsalong hver søndag. Fra jeg var 15 jobbet jeg i tillegg noen timer på kontor. Jeg har også jobbet i matbutikk som varepåfyller og senere i kassa. Deretter klesbutikk. Det er mange muligheter så lenge det er et antall timer som ikke går utover skole og annet.
![]() |
#10 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: 13 år og jobb...?Jeg drev også med hester når jeg var i den alderen, og jobbet som avisbud for å ha råd til det. Husker jeg tjente litt over 2000 kr pr mnd.
![]() |
#11 |
Nattrangler
![]() Sv: 13 år og jobb...?Min datter begynte å jobbe på Joker butikken her et par mnd før hun fylte 14. hun jobbet da i ferier, et par timer om ettermiddagen 2 dager i uke og noen lørdager.
![]() |
#12 |
Superaktiv
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 13 år og jobb...?Vår 12 og 15 åring, har tatt dommerkurs i håndball og tjener fort 400 pr. helg på å dømme kamper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: 13 år og jobb...?Her var det mange gode tips! Tusen, tusen takk alle sammen |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|