Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bh-vask

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-10, 20:54   #1
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Spørsmål

Bh-vask

Jeg ser i en annen tråd at flere av dere har dyre bh-er og lurer på hvordan dere vasker dem for at de skal holde form og ikke få inngrodd skitt? Bh i sort er et smart triks, men hva med hvite bh-er som ikke blir helt rene i mildt Milo-vann? Må de klores jevnlig eller hva?

Gammel 01-01-10, 20:57   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bh-vask

Jeg vasker BH-ene i vaskepose på "lingerie"-program ( ) i vaskemaskina. Vasker helst lyse separat og mørke separat. Har ikke merket noe til inngrodd skitt, etter snart et års bruk. Det er i så fall ikke noe som vil plage meg, om de blir litt grå på innsiden av spilene eller sømmene. De har beholdt formen helt greit, i alle fall.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 21:54   #3
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Dulter på Kanina.

Løsningen er dessuten å ikke ha hvite bh-er.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 22:02   #4
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Har ikke så veldig dyre bher da.. Men vasker de i hvertfall i vaskemaskinen sammen med annet hvitt undertøy. De som er med spiler har jeg i vaskepose.

Gammel 02-01-10, 00:44   #5
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg hører på damen i butikken som sa at jeg skulle vaske dem i mildt Milovann for at de skulle holde seg fine lenge. De er fremdeles fine etter tre år, men altså ikke like pene på innsiden. Det er greit nok for meg i det private, men ikke når jeg stripper hos fysioterapeuten.

Gammel 02-01-10, 19:52   #6
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oksegallesåpe tar en del.
En omgang i vaskepose på ullprogram tar ganske mye.
Hvite bher kan dyppes i klor.

Dette er behandling innimellom. Til daglig stell er det håndvask men også skylleprogram i maskina. Siste betjeningen jeg snakket med var foresten enig i at bhene bør tåle ullvuggeprogrammet i mielemaskina innimellom.

Gammel 02-01-10, 20:03   #7
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Jeg hører på damen i butikken som sa at jeg skulle vaske dem i mildt Milovann for at de skulle holde seg fine lenge. De er fremdeles fine etter tre år, men altså ikke like pene på innsiden. Det er greit nok for meg i det private, men ikke når jeg stripper hos fysioterapeuten.

De sa dama i butikken til meg også, så etter det har jeg kun vasket i milovann for hånd. Men har ikke lagt merke til nå møkk da, men denne er mørk i fargen så kanskje derfor det ikke kommer sånne merker på den.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 20:31   #8
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Mine har ligget i biotex håndvask og så spylt av i dusjen. Det pleier å funke!

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 20:34   #9
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg varsker i maskina med lignende farger i vaskepose.

Gammel 02-01-10, 21:07   #10
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Klorvann hjelper litt, er det noe poeng å prøve oksegallesåpe etterpå?

Gammel 02-01-10, 21:11   #11
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Da jeg kjøpte min første dyre BH for 20 år siden, fikk jeg beskjed om å fukte BHen i lunket vann og gni den godt inn med milo. Deretter skulle den henge til den var så godt som tørr, og så skulle jeg skylle ut såpa på vanlig vis. Dettehar jeg gjort med hvite BHer siden (har riktig nok ikke hatt så mange), og det fungerer fint.

Gammel 02-01-10, 21:12   #12
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Hvite bher kan dyppes i klor.

Bare hvis de er av bomull. Kunstfiber er ikke hvitt i utgangspunktet men grått, de er farget hvite, og hvis man klorer blir de grå igjen.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 21:14   #13
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Det er greit nok for meg i det private, men ikke når jeg stripper hos fysioterapeuten.

Bryr man seg om det, da?

Gammel 02-01-10, 21:41   #14
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Bryr man seg om det, da?

LITT forfengelig er jeg.

Gammel 02-01-10, 21:44   #15
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Eller så har du en veldig kjekk fysioterapeut?

Nei, det hadde jeg virkelig ikke ofret en tanke. At jeg hadde på meg bh fikk være nok.

Gammel 02-01-10, 22:37   #16
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Eller så har du en veldig kjekk fysioterapeut?

Nei, det hadde jeg virkelig ikke ofret en tanke. At jeg hadde på meg bh fikk være nok.

eh.. nei, det er ei dame i 60-årsalderen (og jeg er gift med en mann).

Gammel 02-01-10, 22:40   #17
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Ok. Da blir det, for meg, ganske surrealistisk at man bekymrer seg over bh-vask fordi fysioterapeuten skal se den (noe hun sannsynligvis ikke ofrer så mye som en kvart tanke).

Ellers er det jo kjekt at klærne blir rene når de vaskes, altså. Det er ikke det.

Gammel 02-01-10, 22:47   #18
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Ok. Da blir det, for meg, ganske surrealistisk at man bekymrer seg over bh-vask fordi fysioterapeuten skal se den (noe hun sannsynligvis ikke ofrer så mye som en kvart tanke).

Ellers er det jo kjekt at klærne blir rene når de vaskes, altså. Det er ikke det.

Jeg har sjuskeskrekk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.